Min Tand Är Jätte Lös!!

Åh min lille kille e såå orolig!! Hans tand e jättelös!! Han upptäckte att det var något konstigt bakom, då hade den nya tittat upp med alla sina tre taggar... Den jämte ligger strax under och trycker på & det e svullet som bara den!! Min miniman var supertidig med den första tänder med, 4 månader & sen bara de ploppade ut allesammans en efter en... Klart att man ska vara tidig med att tappa mjölkisarna med...
 
Vi har pratat mycket om tandfen & Alvin har införlivat honom i allt som har med tandfen att göra =) Läger man tanden i ett glas medn vatten får man guldpengar & i ett tort får man papperssedlar =) Ellioth ville nog ha guldpengar som Pippi =)
 
Vi har bara tagit det lugnt idag, Ellioth har inte vart piggelin alls så det har vart mö gos i soffan! Film efter film har avlöst varandra &lite kiv om vilken som skulle ses... Slutade med att mamman fick välja =) Ellioth har inte kräkts mer sen innan stranden men han har haft lite feber... Ingen matlust alls och svårt att få i hopnom vätska... Colan till middagen gick dock ner =) Lite glass & mammas hembakade bullar!!
 
Har faktiskt vart ganska skönt med en strandenfri dag trotts all, man blir bra tötter efter att man vart där ett par dagar! Men hoppas på att kunna åka dit ett par timmar imorgon - solhatt på & massa godricka =) Ett besök hos Alha för en klippning på Ellioth hoppas jag med hinna med... Önsketänkande kanske! Bäst att se hur vi mår imorgon kanske!!
 
Nu ska jag alldeles strax krypa ner i soffan jämte min darling och slökolla på tv! Vår store kille kom hem ikväll ♥ Riktigt mysigt!! Lovis var överlycklig & släpte honom knappt!! Imorogn ska han jobba hela dagen & tjäna pengar till deras Dalarna-resa =) Kommer nog hem en sleten kille då! Hi hi hi!! Men då får vi ju se honom på kvällen kanske!!
 
Känns lite keligt dock att det inte blev någon tur till stan idag =( Hade verkligen vart roligt att se vår sommarstad... har ju inte blivit någon stan alls =( mer är Wheels såklart!! Håller tummar & tår för att vi ska hinna med det en dag i nästa vecka! Har en vecka kvar & fattar inte hur det gått såå fort!! Min megalånga semester på 6 veckor är snart slut & då e det dax att kavla upp arbetarärmarna! På ett sätt ser jag fram mot vardagen igen men katten va gött det e att gå hemma & göra det som faller en in =) För att inte tala om att få vara tillsammans med dem man älskar mest!!
 
Nä gonatten på er!! Fortsättning följer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0