Mysfrukost

Idag kände jag verkligen att jag hade semester!!
 
Barnen sov ganska länge, klockan var nog 8 när de vaknade... De gick upp & satte på tv:n och Ellioth var så supergullig att han hämtade tidningen till sin mamma som jag låg & läste i sängen innan jag gick upp!! Snacka om lyx!!
 
Vi gjorde mysfrukost & provsmakade saften och åt i soffan =) Lycka för två små troll!!
 
 
Frukostbrickan!
 
             
 
 
Lek med kameran =)
 
Efter frukosten var det dax att gå ut med Zelma, gå en sväng om Solkulla & lämna det nys schemat =) Vi mötte dem allesammans när de skulle gå på promenad! Hastade vidarehem för att lämna Zelman, vi skulle på 2 -års kontroll med Lovis på bvc. Ellioth längtade såå efter Herman så vi ringde och frågade om han kunde komma dit =) En lycklig kille som nu  hade mycket brottom till Herman!
 
Bvc-besöket gick hur bra som helst!! En redig liten Loppa som glatt letade upp alla saker i påsen och bäddade ner Nallen, uppochner =) Sjung alla sånger hon kom på! Det där med att vägas och mätas var väl en aning onödigt... Men vi gjorde som Ellioth gör så gick det faktiskt mycket bra! 16,2 kg tung och ca 93 lång!
 
Efter bvc traskade vi hem till Söderberg där Sofie var med kidsen! Blev sittade på kaffe och en massa tjejsnack =) Jätte roligt och barnen hade det superkul!!! Får allt försöka ringa kompisar lite oftare för Ellioths skull =)
 
Hem fram mot eftermiddagen och laga mat, tiden går fort när man har roligt! Farmors kåldolmar stod på menyn för dagen ♥ Barnen somnade så det var ju nemas problemas att laga mat i fred =)
 
 
Hade såå önskat att min gamla farmor finge vara med och äta kåldolmar! Undra om hon får såå goda dolmar på hemmet?? Tror säkert hon hellre ätit med oss allesammans som förr!! Måste säga att jag känner mig otroligt stolt över mig idag =) De blev supergoda och smakade nästan lika bra som farmors!! Lovar att det absolut INTE blir sista för den här sommaren! Visst e det lite bökigt och tar lååång tid men det e det värt! Kålen räkte rill & med till en kålpudding!! Mat i flera dagar och supergod gräddsås!!
 
Sofie och ungarna kom hem efter maten och vi fortsatte vårt tjejsnack och mys ute på altanen och barnen lekte som hejjsan!! SEMESTER!!! Wow va underbart!! Det blev kaffe, saft och bullar!! Nett & lilla Vilja kom alldeles lagom de med för att smaka nybakat & saft =) Jätte mysigt! Såå roligt att se de små trollen tulta omkring!! De går riktigt bra för dem, traskar på som bara den!!
 
 
Två goa killar som fikar ute i gräset!!
 
Nu sitter jag här, nyduschad med alla sovandes i sina sängar! Egentid =) Jag har slått mina personliga mål idag! Tänkte gå runt stränegn utan stavar idag... Men nästan halva rundan sprang/joggade jag!!! Wow jag orkade, trodde jag aldrig!! Det var inget större fel på flåset, trodde inte att jag höll på att dö eller kvävas... Benen höll men emmelanåt kändes de som stockar!! Håller alla tummar och tår för att jag ska keep going =)
 
Nu ska jag sappa mellan kanalerna lite innan jag kryper ner jämte mitt hjärta!! Sov gott alla där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0