Gokväll!!

Då var snart söndagskvällen till ända och helgen är snart slut... Den gick fort, som alla helger! Fattar inte vad de tar vägen! Men vi har fått gjort en del denna helgen i alla fall och jag känner mig ganska nöjd med den! Imorgon är det måndag och en ny vecka ligger helt orörd framför oss, men lika fullspäckad med planer varje dag så den lär nog flyga fram den med =)

Vi hade inga direkta planer för dagen så det blev en sen promenad för min del... När jag kom tillbaka åkte Roger iväg till Kenneth. Jag klippte Zelma och det var mycket välbehövligt!! Tovigt, krulligt och keligt blir det när det regnar och smutsig var hon så det blev en ordentlig skrubb på henne efteråt med =) En hel makeover!! Jag blev faktiskt ganska nöjd! Barnen var suveräna under hela tiden, de lekte & lekte hela tiden! Jag han både med att städa av hela toaletten och ta en välbehövlig dusch med =) Som en ny mamma kom jag ut till två små hungriga barn =)



En fiiin Zelma posar =)


Vi började laga mat innan Roger kom hem men han kom alldels lagom och han åka ner för att inhandla lite som jag glömt till middagen! Potatismos, fiskpinnad och hollandaisås, rivna morötter, gurka och körrsbärstomater till allas belåtenhet! Kan ju säga så här att det har inte serverats fiskpinnar sedan jag gick med i viktväktarna så gissa om alla andra var lyckliga =) De åt och åt och åt =)

En lång eftermiddag med massa lek & bus så vi totalt glömde av att Lovis skulle sova middag.... När klockan närmade sig halv 5 började hon bli trött vilket e förståligt! Men då får man ta fram all fantasi som finns för det vore ju katastof om hon somnade då!! Det blev chokladbollsbak istället =) Roger tog sig en powernap med riskudden eftersom han har megaont i axeln... Stackarn, tur att värmen gör honom gott!!



Gottegris ♥

   

Smeten i på G!!                                         Mussepigg =)



Första provsmakningen =) Det var roligt att rulla bollarna i strössel o pärlsocker!!



Ellioth valde strössel för han tyckte att det var lite busigt med godis strössel på chokladbollar =)




Läckert blev det!!




Så här fina blev de!! Kan nog bli bra bagare när de blir stora!!


    

Tänka sig ett sånt kalas en söndag =) Saft & chokladbollar, det var mumsigt!!

Efter chokladbollsätande fixade Roger bad för kidsen och jag tog på mig regnkläderna och gick en andra runda runt strängen =) Underbart!! Stärkande!!



Väl hemma igen blev det kvällsmat för Ellioth & Roger medans jag hamnade i soffan med "backa" och en trött Loppa! Hon sov innan klockan han bli7!! Inte illa!! Sen hann vi äta i lugn och ro och sitta och prata lite i köket =) Mysig avslutning på helgen! Ni har jag nyss lagt Ellioth och vi han med att läsa Alfons och styrkesäcken!! Det var jätte länge sen och vi låg och pratade lääänge!! Det e kvalitetstid!! MYS!!

Mannen har hyrt film så snart blir det super 8!! Supermysigt!! Älskar när han hittar på sånt själv ♥ Nehe ni hår ha en fortsatt trevlig kväll och hoppas på en bra start på er nya vecka!! Det ska vi ha!!

Jag ska på föreläsning på Campus med min student!! Ska bli superkul!! Min gamla lärare e det med och hennes nya forskning på små barn och deras matematiserande =) Spännande och hoppas på massa matnyttiga tips för mig och mina kollegor!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0