Våffelkalas =)

Gokväll!!

Haft en alldeles underbar dag med familjen =)
Det blev sovmorogn i morses, en lugn och skön frukost innan jag gick ut med Zelma! Hade faktiskt tur att jag väntade in i det sista så dimman han att gå bort! Zelma tyckte med att det var skönt, hon gjorde nummer 2 fyra gånger... Det kostar att äta choklad =)

Väl hemma packades badkassarna och vi for till falkenberg - mot Klitterbadet!! Åh va häligt! Det märktes till en början att det var evigheter sedan vi var där efter alla sjukdomar... Sen badade barnen som aldrig förr... Ellioth hoppade från kanten!!! Jag är grymt imponerad av hans stora framsteg med vatten!!
Barnen var lika trötta som vi var efter badet så det blev ett stopp på McDonalds för matintag =) En timme satt vi där och barnen mumsade i sig!! Jag drack min ramlösa...

Nu när solen väl tittar fram blir man lite vårtokig så ett stopp på Fynda & Svenssons fritidsmöbler för att se vad vi ska köpa för utemöbler... Nu ska det inhandlas nya =) Vi har haft de vi har i 8 år och de var inköpta på Loppis =) Tycker verkligen att vi är värda nya utemödler!! Lite olika att välja med och en väldig skillnad på prislapparna... Vi får ta och åka runt och titta lite innan vi bestämmer oss!!

Roger släpte mig i stan och där mötte jag upp Nett och sen blev det inhandlade nya soppor, har nu två veckor i hyllan =) Camilla blev så grymt imopnerad av att jag gått ner så mycket så jag fick en kokbok =)



Den är helt underbar och finns såå mycket gott i den och jag är såå grymt taggad =)) Så tagade att jag, Nett & Vilja tog Zelma på en eftermiddagsrund runt strängen =)) Åh det var jätte mysigt och trevligt med sällskap!!!

Då var våffeldagen till ända och vi har njutit av våfflor till kvällsmat =) Mamma & pappa tittade ut på våfflor & lämnade en present till Ellioths stundande födelsedag. Imorgon blev det för sent på kvällen... Vi fick invigt det nya våffeljärnet och det vara alla tiders =))



Fina våfflor och de ser faktiskt väldigt goda ut!!


    

Lovis gillade inte med socker på... Hm hon måste ju vara sjuk =)
Ellioth tryckte i sig två stycken =)




Mormor & morfar tyckte med att de var smaskigt!!




Härligt att ha Alvin hemma ♥

    

En radiotsyrd monster truck =) Min son är i sjunde himeln ♥



För fem år sedan var vi på förlossningen =) För fem år sedan fick vår lille Nisse!! Snart sattes en ryggbedövning som var mycket välbehövlig!! En väldigt lååångdragen förlossning som startade på torsdagkvällen! Jag hade pinvärkar hela natten och satt mestadels i badkaret =/ eller låg i sängen med värmekudde.... Det var aldrig någon som talat om att det fanns värkar som inte gjorde någon nytta... På fredagen var vi hos bm för sista gången hoppades vi!! Fredagskvällen var vi på kalas hos Janice och jag satt i en fårylj med värmekudde hela kvällen... Det funkade dock ok... Natten var tuff och vi sov ingenting!! Fram på eftermiddagen på lördagen var jag totalt slut och hade inte sovit sen natten till torsdagen  =( Jag hade värkar med tio / fem minuters mellanrumm och de var koncentrerade till magen. Vi fick komma in till förlossningen och det hade som väntat inte hänt ett skit! Tårarna ran och vi var totalt utmattade! En natt på förlossningen med morfin gjorde att jag och Roger fick förnyade krafter för att klara av en förlossning! Men på söndagen åkte vi hem fram mot 11 på förmiddage för inget hade hänt och det kändes ganska ok!

Sofie kom och vi tig en sväng på slingan för att det skulle sättas igång!  Roger & Alvin var och åt middag hos Nett, Baconpastasås med pasta =) Det glömmer jag aldrig! Jag hade ingen matlust alls och fram mot tretiden satte det verkligen igång! Jag kände på en gång att det var anorlunda, värkarna blev intensivare och koncentrerade sig till ryggen... Nett kom och masserade mog läänge så Roger fick duschat och packat... Vid halv 6 åkte vi in igen till förlossningen och då hade det äntligen börjat hända grejjer! Vi var båda lyckliga för att vi äntligen var i förlossning!!!

Roger övertalade mig att ta ryggbedövning trotts att han inte gillar det och jag var fullkommligt livrädd för nålar!!! Hade aldrig klarat det utan honom! Han var fantastisk under hela tiden!! Han var med mig hela tiden ända tills det föddes en liten gosse efter 40 minuters krystvärkar! 03,42 kom en liten gosse på 3465 gram och 51 cm lång! Massa mörkt hår och lyckan var fullkommlig!!

Det är otroligt hur man kan komma ihårg allt som om det vore igår!!! Det jobbigaste men ändå det bästa jag vart med om!!!



Vår underbara lille Nisse ♥ Alldeles ny när vi kommit upp på BB!

Nu ska jag gå och slå in de sista paketen inför morogndagens skönsång och paketöppning!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0