Valborg!

Åh det blev en riktigt härlig valborg för familjen Stehnson igår!!
Efter jobbet åkte vi hem till mamma & pappa för att grilla ♥



Jag, mamma & Lovis tog oss en promenad för att rasta Zelma och för att titta på lammen!
Såå sööta de var! Lovis va lite skraj för dem så hon ville minsan inte gå nära...



När vi kom tillbaka möttes vi av den här underbara synen! 

 

Fort gick det och mina hjärtan var mycket nöjda med deras lilla utflykt!!

Vi tog en sväng i trädgården och letade vårtecken!
Det fanns ganska många faktiskt och musöronen på träden har kommit bra mycket längre än hemma i Veddige... Lustigt att det skiljer sig så vart vi bor =)

Vi hittade pärlhyacint och den älskar jag! Tyckte att det var extra rolig när jag var liten för den var så rolig att dra av alla blommor på =/ Hm kanske inte det man bör göra...

 

 

Påskliljor & hyacinter... Påsk & jul =)
Men de doftar otroligt gott!!


 

Flaggan i topp till dagsen i ära och för att fira Konungens födelsedag!!




Upp i en trygg famn och gosa lite med morfar!!
MONTCHJA säger Lovis =)




Lite mormorgos måste man ju oxå ha ♥

I trädgården fick vi se något nytt!!
Det var premiärturen med morfars gräsklippare!!

Detär såå fantastiskt roligt och helt underbart att se Ellioth och hur han har blivit modogare, nyfiknare och tycker att det är spännande och VÅGAR testa på nya saker!!

 

Han satt i Rogers knä och styrde alldeels själv =)




En valborgseld blev det oxå!!
Idag blir det tvättning av kläder för de sitter i dem med =)

Ellioth slängde massa ved i elden och tyckte att det var super att gå där nere & tomta med pappa & morfar!!
Spännande att få vara med och grejja!!

Det blev grillat kött & potatisgratäng med en underbar sallad till middag.
Sen gjorde vi jordgubbs &rabarberpaj till efterrätt.

Sen stog magen i fyra hörn och klockan hade sprungit iväg, vi var alla ganska trötta och mycket nöjda så vi styrde kosan hemåt mot Veddige och soffan... Trodde jag!
Nä Lovis vaknade så det var bara att fixa en vällningflaska till min lilla Loppa och krypa ner i mammas säng och somnade gottigt både hon & jag!

Uppe med tuppen, Lovis väkte mig vid kvart över 6 men vi låg och mös i sängen en stund innan vi orkade traska upp &starta kaffekokaren och då var en liten Nisse med vaken!
Bilar 2 åkte på och jag hamnade här...

Starx blir det frukost och sen en Zelmapromenad!
Det ser ut att bli en fin dag och de har utlovat 20 grader... Vi får väl se vad det blir.
Hade plander på Gekås men det får vänta till torsdag med Nett & Vilja ♥
Idag blir det en familjedag och vem vet vart vi hamnar idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0