Pepparkakshus!!

Nu e det jul här i vårt hus!!
 
 
Åh äntligen är det den allra bästa tiden på året på intågande!! Det lackar mot jul och imorgon är det den 1:a december! Det betyder adventskalender på morgonen, paketöppning i julkalendern =) Åh det e mys!!
 
Idag har jag lyxat till det med start på Elite och en klippning hos Veronica!! Finns inget bättre för själen och det är alltis såå mysigt att träffa henne och bli ompysslad lite! Blev jätte nöjd =) Mamma kom ut på morognen och passade mina juveler så jag kunde åka in ensam! Det blev en tur om Hajen där jag träffade kära släktingar och småpratade en stund! En sväng om Lyrestedts där jag inhandlade julklappar till den underbara personalen på barnens förskola! Ett par julklappar till mina barn blev det med!
 
Hem och fika med mormor och mina barn och sen tog jag tag i städningen =) Jennie kom in på eftermiddagen så vi pyntade adventsljusstakarna! Åh det är såå underbart =) Me like alot!
 
 
Den blev nästan lika fin som förra året =) Men i år fick den flytta ut i köket!
 
Nu ikväll har vi garnerat pepparkakshus  till barnens stora lycka! Måååånga Nonstop hamnade i de små magarna och Lovis var ihärdig med att dekorera taket med nonstop och slicka i sig glacyr!! Ha ha söta ungen höll på att krypa in i huset =)
 
    
 
 
Det började bra i alla fall.....
 
 
Åh va det var roligt tyckte Lovis!! Koncentrationen e på top =)
 
 
I år blev det mossa så vi inte riskerar att det blir fukt i grunden =)
 
 
Hi hi det syns att Loppan haft de nya nonstoppen =)
 
Det käns i hela huset att julen e på G och Ellioth pratar om Tomten hela tiden =) Allt vad han önskar sig och att imorogn är det 1:a december =) Han vet han och undrar vart hans kalender ska hänga!! Åh älskade unge!!
 
Igår var det Loppans tur igen att åka till vårdcentralen med sin pappa och limma ett stort jack i huvudet. Så går det när man hoppar i soffan och missar och träffar bordet istället... Mammas stackars lilla Loppa!! Hon har sovit mellan mamman och pappan i natt och vaknade kvart över 4 i morses... Hm det var inte lika kul!! Jag hade somnat förts vid halv 2... Så ja jag lär sova som en stock i natt!
 
Ha det bäst alla!!
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Så jättevackert pepparkakshus! Om man ändå fick bo i ett sådant! :)

2012-12-03 @ 18:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0