Andra tanden =)

"Jag tog ut den själv" utropar Ellioth och kommer med tanden i handen! Åh min lille Nisse har tappat tand nummer två! Han börjar bli stor min son.... Det går såå fort!! Tanden ligger nu i ett glas i köket i väntan på att tandfen ska komma under natten...
 
 
En väldigt liten tand i ett stort glas =)
 
Vi har haft skaparverkstad på Lomvägen idag & min lille konstnär målar för fullt!! Han längtar till julen & har målat Tomten i sin släde med sin ren!! Han förväntar sig visst en massa snö med fick jag veta & det är massa snö runt Tomten =) Nu ska det göras en önskelista som ska skickas på posten till Tomten!!
 
 
Man blir lycklig av att se alla hans konstverk!!
 
Nu har båda två somnat i hans lille soffa famför tv:n, det gick på ett kick idag! Skönt för gårdagen blev sen & det märks såå fort när de inte får sin sömn! Det märks på mamman med... Inte alltid lika glamoröst att vara 2-barns mamma! Speciellt inte denna kvällen... Gubben e inte hemma och jag har åkt på någon knepig förskylning som har satt sig i nacken & axlarna och det gör rejält ont =( Det började igår med lite ömmande nacke men idag har det bara blivit värre & värre och nu kan jag nästan inte röra mig =( Småfebrig & hängig så imorogn blir min första sjukdag den här terminen så jag borde ju inte ha dåligt samvete för att jag e hemma, men det har man jue ändå! Får bli lite pluggande istället & mys i soffan med mina förskylda lilla Loppa! Ellioth får gå till Solkulla & leka ett par timmar i varje fall så jag kan få läsa lite... Kan tänka mig att Lovisen behöver lite lugn & ro med för det blir det INTE om båda e hemma...
 
Nä nu blir det en ny värmning på vetekudden & en filt! Natten på er!!

Kommentarer
Postat av: carro

Krya på er !
Underbar teckning btw !
Kram

Svar: Tack!! Japp idag blir det kurering som gäller, soffläge & pluggande till Musses Jul =) Har nog en liten Loppa som oxå längtar till Julen!
Familjen Stehnson

2012-10-31 @ 07:53:49
URL: http://carroiskogen.blogspot.se
Postat av: Jennie

Vad duktig Ellioth är! Visst ser man att det är ett barn som målat, men jag tycker han är superduktig som är så detaljrik och tänker på allt! :D

Svar: Abslut han kanske blir en riktgt konstnär en dag <3 min lille prins!!
Familjen Stehnson

2012-11-03 @ 18:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0