Höstrusk

Det är verkligen höst utanför dörren & det är lite extra mysigt att sitta uppkrupen i tv-soffan med massa levande ljus tända överallt!! Då e det ganska ok att regnet öser ner utanför!
 
Inga element påslagna ännu! Vi ger inte upp än hoppas jag, mycket levande ljus förhöjer och tar bort det råa! Än fryser vi inte =) Sen åker raggsockarna på tror jag! Sovrummet e en aning kallt så filten är på, fast jag har nog haft den från & till lääänge =) Helt ok tycker jag! Vi är dock allt snart i oktober! Ellioth underbara pumpa som han gjorde förra året på sin förskola pryder hallhyllan och jag blir lika lycklig var gång jag ser på den!
 
Ikväll har vi haft apt på jobbet och det var helt ok, fick gjort ganska mycket faktiskt! Det är vansinnigt roligt att jobba och det händer mycket hela tiden! Möttes av två pyjamasklädda troll när jag kom hem och fick två goa barnkramar och mammahjärtat smälter! Det e ganska mysigt att sitta i soffan och mysa ett tag när man kommit hem och inte träffat dem på hela dagen! Två dagar kvar med jobb denna veckan och jag börjar planera helgen! Lördagen med att klättra upp på vinden och rensa, städa och få iordning bland alla våra saker, lite höststädning! Förrådet ska med få sig en omgång så vi kan få in utenmöblerna! Har en stark känsla av att de inte kommer att njyttjas mer detta året =/ Lite vemodigt kan jag tycka men såå underbart när man får höstfint med! De gamla ska få åka släp in till Rogers jobb så slipper man ha de överhängande! Eller att veta att grannarna undrar!
 
Söndag ska vi packa in oss i bilen och åka in till stan & hälsa på min gamla farmor! Det var alldeles föör länge sen sist och tiden bara flyger iväg! Tänkte att vi allt får köpa med lite fika och fira att Norlandia får stanna kvar, de fick upphandlingen! Stod i tidningen idag, men farmor var inte med! Roligt när man känner igen de gamla tanterna =)  Känns faktsikt bra att det inte blev ett av de andra företagen som inte fått så bra kritik tidigare! De ska ha det bra de gamla! Tänka att de let ett långt & arbetsamt liv, klart att man ska få njuta på ålderns höst!
 
Vist låter det som en bra plan! En helt underbar helg som väntar =) Hade till en början planerat kräftskiva men det var många som inte lyckades få ihop det... Får bli något annant gottigt som lördagsmys =) Räkor mån tro?? Vem vet!!
 
Ni får ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0