Fridfull

Idag har hon vart & jobbat igen... På morgonen hade jag världens ångest klump i magen och hade ingen lust alls att gå till jobbet... Inte för att det var till jobbet i sig jag skulle utan att orken inte finns. Koncentrationen är som bortblåst & jag vill helst bara  få stanna upp & vara ensam med min sorg! Men dagen har gått ganska bra, har världens underbaraste kollegor som stöttar och finns där!!
 
I eftermiddag slutade jag lite tidigare för att samla ihop familjen, hinna äta lite kvällsmat. Våra goa Janice & Christoffer har passat de små när jag, Roger & Alvin med mamma & pappa för att säga farväl av vår lilla farmor! Hade en nervös kille med oss men han fixade det gallant! Vår lilla farmor låg i sin vita vackra kista på sin egen kudde med det broderade S:et på och sitt lakan med initsialen vackert broderat. Det såg ut som hon sov och det lade sig ett stort lugn i rummet när vi gick in...
 
Jag satte mig ner vid kistan & tårarna ran nerför kinderna... Älskade farmor! Vi sa farväl och hon fick med sig viktiiga saker från oss alla som hon ska ha med sig på sin färd... Tror att farmor är med oss mer än va vi ser eller vet och jag är övertygad om att hon kommer att visa det på olika sätt ett bra tag framöver... Ikväll när jag skulle lägga Lovis och Ellioth redan låg på madrassen och jag stod i vardagsrummet & sa gonatt till Roger stannade jag upp... Då innefrån Lovis rum hördes Skrållan sjunga "När lillan kom till jorden, det var i maj när göken gol", alldees själv låg Skrållan i Loppans nya vagn... Till en början blev jag lite skrajsen men sen sa jag bara till farmor att så här kan vi ju inte ha det varje kväll... Vad är det som inte är bra, eller är det bra nu??  Fick inget bra svar men ett lugn i rummet... Lugnt & fint kunde jag gå och lägga min lilla Loppa, tryggt vetandes att jag har en skyddsängel till ♥
 
 
Äntligen har våra små troll somnat, de vart uppe i högvarv länge nu =) Ellioth på madrassen i vårt sovrum & Loppan i Ellioth soffa... Nu har Lovis fått ett stort täcke i sin lilla säng... Mitt gamla täcke med Barbapappalakan på!! Det är mycket som går runt för Ellioth nu när allt är i rullning... Inte konstigt att han vill ligga inne hos oss och det kommer han ju inte göra för evigt =)
 
Nu ska jag slappna av i soffan för att titta på husräddarna =) Verkar bli tårar...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0