Vårluft!

Solen skiner, fåglarna kvittrar och det har vart en alldels underbar vårrdag! Jag & pappa har vart inne hos farmor hela dagen idag. Hon var mycket tröttare och har sovit nästan hela tiden. Ibland vaknar hon till och hör att vi är där eller kramar min eller pappas hand.
 
Så underbar personal, varma, goa och otroligt berörda... Vi blev lite bortskämda med mat, stekt strömming med potatismos och lingonsylt! Det var evigheter sedan jag åt det och det var såå gott! Fick till och med erfterrätt, chokladpudding & vispgrädde... Hm det gick åt skogen med vv idag med... Vi tar det som det kommer! Efter maten gick jag och pappa en lång promenad utmed havet! Det luktade vår & hav och vi drog djupa andetag med vår! Precis vad vi behövde! Det tar såå otroligt mycket mentalt att sitta och bara vänta... Jag är helt dödstrött och kan inte sova på nätterna heller. Magkartarren har slått till med full kraft och denna natten har vart fruktansvärd! Tur att det finns meduciner och en underbar make att hålla i handen!
 
Farmors provena hade kommit tillbaka och det visade sig att det inte handlar om någon lunginflamation. Ingen mer penecilin och hon har mycket svårt för att ta någon medecin i tabelttform. Nu handlar det bara om att göra farmors sista tid så lugn som möjligt och att finnas hos henne så mycket vi kan.  Känns så himla konstigt...
 
 
Har precis hämtat barnen som mötte mig med öppna armar, helt underbart!! Nu sitter vi i köket och målar, Lovis sjunger! "En elefant baddeserade... o han tyckte det var såå intressant så han gick & hämtade en alnnan elefant"... Underbara unge!! Ellioth leker med sin nya Ford Mustang och har kört det nitt verkstaden =)  Snart ska vi förbereda maten tills pappsen kommer hem =) Nog inga problem att få hjälp av en liten Loppa!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0