Första dagen!

Puh va trött den här mamman är efter att första dagen är rodd i land efter semetern!! Huvudvärk och sliten så det bidde inegn promenad idag, soffhäng med Ernst! Inte illa det heller =)
 
Barnen sover gott i sina sängar! Vi försöker hitta en nattning som funkar för båda två vilket inte e lätt! Hur gör alla andra för att det ska funka och för att det ska kännas bra i mammahjärtat?? Två kvällar nu har jag och barnen trängt ihop oss i Lovis säng och läst en bok! Åh va mysigt det är! Älskar böcker och älskar att skapa bra sagostunder för barnen. Det är en stund som ofta glöms bort i all stress!
 
Något som värmer mammahjärtat är när Alvin säger att han minns att jag alltis läste för honom när han skulle somna ♥ Det är ju precis det man vill att barnen ska minnas! Att mamma och pappa hade tid för mig, att jag är betydelsefull och att man skapar en mysig stund tillsammans! När jag var liten läste alltid mamma och pappa för mig och det minns jag med glädje! Jag läser alla de böckerna som de läste för mig! Ellioth älskar att höra när jag berättar om hur det var när jag var liten!
 
Det finns de kvällar som man varken hinner eller orkar läsa och då finns ju inga hinder för en film, ungarna älskar film och blir det ingen vana så är ju inte det fel =)
 
Ellioths första dag började med gråt redan när han skulle byta om från pyjamas till sina kläder... Åh va det gjorde ont! Lille Nissen! Det är hemskt att behöva lämna honom på ett ställe som han verkligen INTE vill vara på! Det var en lessen kille som bet ihop när mamman lämnade =( Jag rinde vid 10.tiden bara för att höra hur det gick och han hade vart lessen vid frukosten men sen började det gå bättre och bättre! Det kommer att bli bra!!!
 
Min första dag har vart mycket bra på jobbet, roligt att träffa alla! Vi har fått gjort jättemycket och jag ser verkligen fram mot den här hösten =) Me like!! Vi går ut hårt med en kick off ute i Maries sommarstuga i Lahall =) Åh va mysigt det ska bli, vi gjorde det förra året och det känndes mycket bra! Vi behöver det för att dels lära känna varandra som människor och inte bara som pedagoger! Man måste ha roligt tillsammans!!!
 
Morgondagen bjuder på förlsäningar hela dagen så vi lär vara mycket trötta allesammasn... Räcker nog med ett glas vin sen e man fnittrig =) Hoppas att det är en bra föreläsare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0