Update

Halloj =)
 
En liten uppdatering från familjen Stehnson kanske vore på sin plats... Jag har haft alldeles fullt upp under semestertiderna! Vi har haft fullt upp med att fixa och trixa på alla rummen! Nu börjar jag känna att jag har läget under kontroll. Det städas och det fejjs hela tiden, flyttas runt saker eller upp på vinden! Shit va saker man har överallt! Men det är en sån go rensning med så det gör inget! Rensningen på vinden får ligga lite på is då det inte ens går att vistas där uppe utan att man dör av värmeslag!
 
Alvin börjar komma till ro och det känns jätte skönt! Det börjar droppa in lite kläder och pinaler på hans rum och igår åkte taklampan upp, vi möblerade om IGEN och nu känns det riktigt bra tills vidare. Bäddsoffan ska bort men den får stå där tills vi har råd att byta ut den, en sak i taget och det är inte prio ett! Har börjat tvätta kläder och där märks att han behöver ett rejält uppsving i den garderoben nu när han ska börja gymnasiet och allt!
 
Barnens rum börjar med komma iordning och vi känner oss nöjda med det så länge =) Barnen är nöjda och de leker otroligt bra! Nätterna funkar kanners förutom i natt/förnatten var pest alla pest och jag höll på att bli tokig! Ellioth nattvandrade, klarade stegen utan problem och jag & Roger turades om att gå upp till honom. Jag tror att min man fick en uppenbarelse över hur hans älskade fru haft det de senaste 6 åren =) Ha ha, det bar nämligen inte bara jag som höll på att bli tokig!!
 
Idag är Roger nere hos sin far & hjälper honom att fixa hans sopmaskin. Rensa huvudet och umgås med Jan är nog precis vad de båda behöver =) Imorogn eller redan ikväll så ska det börjas fixas och donas på framsidan och vi ska dra bort syrener, gräva grus mm och lägga trall där. På sidn är planen att det ska byggas upp "fönster" utan fönster i såklart med en överliggare där man kan hänga blommor, sätta humle eller något annat mysigt för att insynsskydda lite. Men det tar vi nästa år, det kostar lite för mycket just nu och egentligen vill vi inte lägga alla semesterpengar på byggen mm men vi vill göra det bösta av det hela =) Då gäller det att prioritera!! Robin ska hjälpa oss och det ska bli riktig, riktigt roligt!! Tror att vi får ta oss en byggfest oxå! Det hör ju liksom till!!
 
En tur till ströget på torsdag planeras det för, måste ju ha en sån kväll under sommarnen i alla fall! Vi planerar inför vår bröllopsdag, fast vi flyttar den till den tredje augusti detta året eftersom vi jobbade det sjätte! En middag på tu man hand kanske ♥ För övrigt njuter vi av ledigheten och att vara tillsammans allesammans och jag måste säga det IGEN =) Vi mår riktigt bra just nu och det känns helt underbart! Vi har landat i såå mycket och första gången på länge efter den här våren med allt som vart så är det såå skönt att kunna njuta och må bra! Det känns nästan som lyx fast det e ju så man vill att det ska vara alltid!
 
Nä nu kallar tvätten som e klar och ska hängas upp och damsugaren vill ha sig en omgång! Får ta lite bilder nästa gång =) Ha det bäst alla där ute!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0