Svammel

God morgon!
 
Då var jag gräsänka då Roger flög till Luleå nu på morgonen. Han och hans kollega ska dit och hämta hem två bättre begagnade lastbilar då Rogers gamla skrutt har fått lämna in... En ska de lämna på vägen, någonstans...  Hotelövernattning och lååång körning står på deras schema... Hade en mycket spak man brevid mig i bingen i natt då han verkligen INTE gillar att flyga! De skulle dessutom mellanlanda i Stockholm så det blev två starter & två landningar =) Måste faktiskt säga att jag är lite avis! Jag älskar att flyga, speciellt start & landning, såklart!!
 
Efter en helg full av barn kan jag säga att jag e en aning trött och för att inte somna föör tidigt avslutade jag helgen med att storstäda hela lägenheten och det kändes såå skönt! Den har inte blivit bortskämd med städ den sista tiden så tvättmaskinen har verkligen fått bekänna färg hela helgen och damsugaren fick sig en ny magsäck =) Längtar till våren nu så jag kan köpa lite vårblommor (påskinspirerade) och byta gardiner i köket - enligt Ellioths önskan! Nästa helg är det ju påsk så då ska vi fira den ordentligt med kalas för barnen och påskägg, fjädrar och harar och allt! Jag längtar faktiskt!
 
Efter bullbaket i helgen och sötsuget igårkväll som jag avhjälpte med 30 salta pinnar, som gick alldeles föör fort att gnaga i sig! känner jag att jag måste tillbaka på banan. Idag startade jag med havregrynsgröt, en skivad banan och mjölk! Det är en underskattad frukost som mättar bra och som man står sig länge på!  Ellioth fick välja vad han vill ha då han e förskyld -rostade mackor med chokladpålägg... Oerhört nyttigt energigivande! Energigivande i form av ett sockerbrus som han faktiskt åt upp!! Yes han fick i sig någonting i alla fall =) Lovis älskar laddelad (marmelad) så det tryckte hon i sig, yoghurt & mammaflingor (special K).
 
Idag ska vi inte göra inte göra många knop alls. Ellioth har hostat massor hela natten så vi e ganska tötta och efter deras nyare vanor att vakna 06.00 får man ju inte sova ut direkt! Nåja man kan sova när man blir gammal!
Lite svammel från Lomvägen... Lär bli svammel ett par dagar till...
 
hej hopp!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0