1:a maj

God morgon världen!!
 
Haft ett litet uppehåll i skrivandet, haft ganska mycket för mig och har faktiskt varken haft lust eller lust att ta mig tid =) Kan vara så ibland! Det har vart såå mycket annant som tagit energi och tagit min tid!
 
Nu däremot njuter vi av att vara lediga lite längre =) Idag flexar jag för att kunna var ledig i hela fem dagar!! Det känns hur bra sm helst faktiskt! Vi gjorde vad vi kunde med första maj då hela familjen var ledig! Mamma & pappa kom ut och det sågades för fulla muggar på baksidan och pappa & Roger la trall uppe på våra plattor! Åh va fint det blev!! Jag började städa köket som jag strax ska fortsätta med strax =) Mamma ut och det blev fralllunch! Mumma och det slank nog ner en valnötsfralla för mycket =) Men vad gör det??? Vi packade in barnen och åkte till en old friend på utflykt för att titta på hennes ljuvlig lamm!! Det måste vi göra om! Vilken underbar gård de hade Cissi & hennes Morgan!! Åh va roligt det var att träffa henne igen! Vi umgicks när vi var små!!
 
Här har vi en av ullbollarna!!
 
 
Ett besök på Strättared hann vi oxå med, såklart! Ellioth hade tjötat hål i huvudet om vi  inte åkt!! Kallt och vi han precis till kiosken som stängde =( Men en glass fick vi köpt i alla fall! Vi gick ett varv i alla fall innan vi åkte hem till gubbar och brädor! De var nästan klara, nu e det bara trappan kvar =)  Såå fint dte blev!!
 
Sen premiär grillade vi på "nya" altanen!! Karre med ungsrostade rotfrukter gjorde INTE ont!!
 
Hoppas på att solen ska orka komma igenom idag, det var värst va grått och tråkigt väder det var utanför mitt fönster! Jag vårstädar mitt kök, har gjort där uppe men nu tar jag alla skåp mm! Såå underbart så det e inte klokt och oj va sketet det blir överallt när man skiter i det föör länge! Men det är ju tur att jag har farmors två lådor som står i köket som vill komma in i skåpen så jag måste ju ta tag i det =) Ska hinna med en promenad med den håriga med innan vi ska in till stan en sväng - ska kolla mitt blodtryck =/ Det är lite för högt... Hm kan ju undra hur det nu... Har ju inte haft den bästa tiden för att få ner ett högt blodtryck på... Alla känslor som rusat det sista och allt som vart i görningen överallt.. Nåja det blir som det blir och det finns vä en meing med allt kan jag tro =)
 
 
Nä nu en kopp kaffe som kickar igång kroppen, kanske frukost med på en gång så man orkar ta tag i köket =) Kan inte smita undan heller!!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0