Hella vård av barn...

God morgon!
Då var det måndag & mamman är hemma för vård av barn! Suck!! Nåja vi klarade hela förra veckan så jag antar att jag ska vara ganska nöjd! Ellioth & Lovis är ganska förkylda, hostiga & Ellioth har smultrontunga, ett symtom på scharlakansfeber... Han har haft det två gånger tidigare istället för halsfluss så jag känner igen symtomen, men nu är det bara läkaren man ska ha med sig! Det är ju såå typiskt när man känner igen ett symtom innan läkaren själv antytt det... Det går ju inte... Men vi får se, bättre att ge antibiotika så han inte smittas & att symtomen försvinner och jag får tillbaka min lille Nisse som är lite halvhängig! Det blir såå gnälligt när man inte är fit for fight! Lovis är med hostig & hackig och har legat i min säng hela natten för hon har hostat så hon klykt sig =( Trott att hon skullats kräkas hela tiden så det har ju inte blivit många timmars sömn för den här mamman... Men det kan vi kanske ta igen idag när det bara e jag och mina kids hemma!
 
Ringer aldrig den där himla läkaren??? Väntat länge nu!!! Jag vill ha en tiiid!!
 
Vi är allmänt trötta efter helgens bravader =) Men det gör ju inget... Det har vart en mycket bra helg för övrigt i goda vänners lag =) Solen skiner utanför fönstret och det ser ut att bli en finfin dag på västkusten! Det kan man ju leva med =)
 
Nu blir det lite tvättande och fixande, diskande och bäddande medans vi drar igång den här dagen! Vi önslar er alla en fin måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0