Det lackar mot jul...

Idag är det den 24 november och exakt en månad kvart till julafton! Då kan man allt börja tjuvstarta julmysa =)  Åhh jag älskar den här tiden på året, den är bättre än sommarn faktsikt! Älskar värmen, myset, närheten, förväntan och all den kärleken som julen för med sig!
 
I helgen har jag bakat saffransbröd och lussekatter med julmusiken i bakgrunden och jag måste säga att jag börjar komma i riktig julfeeling =) Me like!! I veckan blir det städninga, fönsterputsning, julgardiner, adventspynt... Så här fantastiskt fina blev saffransbröden! Såå goda och safftiga! Receptet har jag hittat på arla.se!
 
 
Lussekatterna blev med otroligt goda! Farmors goda recept med massa kardemumma, ska göra med saffran med! Tycker att det är så gott att blanda saffran och kardemumma!
 
 
Ikväll blev det pepparkakaoch ädelost! Attans vilken god ost, får allt ta och köpa upp ett lager innan de tar slut... Det var tydligen inte bara vi som tyckte den va god =)
 
Igår va Jörgen & Mari här på middag! Såå mysigt och tiden bara flög iväg... Det blev glögg, pepparkakor, ädelost och massa godis =) Hm... ja jag hade inte direkt koll! Pionten flög oxå iväg =) Ja ja inte heela världen, det blev en mycket bättre dag idag och jag ska hålla mig i shack hela veckan, det är min plan!
 
Nu blir det Falk med min gubbe innan sängen lockar för mycket! Är dödstrött och en jävulusisk mensvärk =( Har slutat med mina p-piller nu och gått över på minipiller eftersom mitt blodtryck vart för högt... Känns ju inte såå bra och jag hoppas verkligen att trycket sjunker nu när jag slutat. Är inte jätte nöjsam med mnipiller då jag blöder hipp  som happs... Men detta är min chans att se hur det bli, det är det enda alternativ jag har så jag hoppas att det kommer att funka! Spiral var inget alternativ då jag haft livmoderinflamation två gånger så jag får inte sätta in en sån... Fast det vill jag egentligen inte heller =/ Gillar inte den tanken! Nåja, skit samma! Sov gptt med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0