Pepparkakshjärta!

Så då var höstens föräldramöte på Solkulla till ända. Såå mysigt alltid på deras möten, mycket föräldrar, engagerade föräldrar som verkligen är intresserade av sina barns vardag!! Jag blir lika chockad, förundrad och imponerad över uppluppningen på föräldramötena =) Vad beror det på tt föräldrarna på privata förskolor är mer engagerade än på kommunla? Jag ser en såå stor skillnad över antal föräldrar, frågor, genuint intresse, att föräldrar läser informationen, viljan att lösa stängningsdagar,  lämnar in lappar i god tid angående möten och stängningsdagar osv gentemot kommunala förskolor! Det har vart en oerhörd stor skillnad under hela min tid som förälder på en privat förskola och tiden som verksam förskollärare på kommunal förskola och det är en fråga jag tagit med på jobbet i olika sammanhang. Det som bekymmrar mig är att det  oftast låter så på kollegor från stan vv landet... Märkligt!!
 
Vi fick garnerat våra barns pepparkakor ♥ Snart lackar det mot jul och jag börjar längte mer än någonsin =) Börjar komma in någon konstigt lyckorus och en förväntan som jag var rädd för att den inte skulle komma! Men på något sätt har flera pusselbitar fallit på plats som löst såå mycket vilket tar bort tunga ok från mina axlar!
 
Är ganska speedad samtidigt som jag är otroligt trött efter en heldag framför datorn på kontoret med siffror, avtal, budget, lärmljöer och hur kan man skapa en så bra förskolemiljö som möjligt!! Det är såå spännande och jag har mött respons från flera håll! Stärkande pedagogiska samtal som utmanar mitt tänk =) Häftigt!! Jag längtar efter kollegorna såklart och barnen, har vart nere ett par gånger om dagen och kramat om dem =)  Morgondagen bjuder på utbildning i varberg hela dagen med Per Fagerström! Det blir en fortsättning på förra dagen i Varberg med honom och utvecklingsgruppen! Spännande och roligt! Är ledig fredag och då kommer jag nog inte göra ett smack efter denna tuffa veckan!!
 
Måste ju skryta lite med över att vår handlingsplan i Grön Flagg är GODKÄND!!! Jippi!! Så det drar igång nu på en gång och nästa vecka är det nätverksträff i Varberg! Många flextimmar blir det så det lär ju inte bli mång semesterdagar jag behöver ta ut under julen =) Me like!!
 
Börjar längta efter min make en aning =) Han fastnade på Värö efter ett större utsläpp... Suck!! Tur att mamma kunde komma ut och passa barnen när jag var på föräldramötet!! Det var mycket uppskattat både från mig och barnen! Lovis var så trött att hon  somnade när jag borstade tänderna på Ellioth!  Blev lite sent dock men det får gå det med! Nä om jag skulle krypa ner i bingen så jag orkar upp imorgon!! Ha det gott allesammans!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0