Tröttmössa på!

Gokväll på er!
 
Då ligger äntligen barnen på Lomvägen i sina sängar och tittar på Askungen!! Själv har jag hamnat i soffan och måste erkänna att hon e ganska trött! Ärligt talat så var jag dödstrött redan när jag gått upp i morses fast jag sovit en hel natt! Det händer aldrig att jag sover en hel natt, bli alltid väkt 500 gånger av barn, upp på toa osv... Men jag tror att det beror på att det är lite platsbrist i mitt huvud just nu... När jag kom hem vart jag ännu tröttare eller trött i huvudet efter en dag på kontoret som startade med möte och sen fortsatte det med nuffror, kataloger, beställningslistor och mycket fniss med Maria! Roligt har vi haft samtidigt som man får vara allvarlig mellan varven och använda alla pedagogiska kunskaper man har =) Ganska spännande blandning!! Den här resan har vart oerhört stärkande och mycket givande som jag kommer att bära med mig för alltid!!
 
Så nu njuter jag av helg =) Känns helt underbart och jag tänker njuta av den varje minut i fulla drag! Morgondagen bjuder på en låång promenad med Loppan och Zelman innan vi drar till stan en sväng, jag & Lovis!! Lite julklappar ska inhandlas, vi ska till tomte affären =) Lääängtar!! Det finns ingen mysigare affär att gå in i, tomtarnas värld på Lyrestedt! Ska bli såå roligt att få tillbringa en stund med min dotter där!! Vi ska välja ut klappar till fröknarna! En tradition som vi tycker mycket om! Vi älskar julen och allt vad det innebär, pynt, pyssel, överraskningar, maten, umgänget med nära och kära som varar i flera veckor! Julen för mig startar nu vid advent och en känsla man bygger upp under hela december... Förväntan, längtan, nyfikenhet, kärlek, omtanke om alla som står en nära!! Imorogn har jag lovat att köpa pepparkaksdräkt till min lille Nisse!! Den ska han ha på Lucia på skolan och har har fått välja alldeles själv! Det e lite roligt för han har alltid vart tomte! Så i år får jag en liten pepparkaksgubbe och en liten pepparkaksflicka! Var uppe på vinden och rotade fram Lovis klänning från förra året och den kommer nog att passa även i år! Toppen!!
 
Ska försöka baka lite i helgen och komma i stämning! Kanske skulle man tvätta ett fönster eller två, vi får se vad man hinner! Kan inte fatta att vi redan är där, bara en vecka kvar till första advent!! Tänkte gå till kyrkan då, älskar att gå under julen! Älskar psalmerna, är ju uppvuxen med dem! Kyrkan har alltid vart viktigt i vår familj.... Det kommer en tid nu där man behöver lite extra tro...
 
Slutbabblat för mig! Gonatt & sov gott!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0