Fredá

Då var det äntligen fredag igen =)
 
Har vart en ganska tuff vecka med mycket som hänt och som ska soteras uppe hjärnkontoret... Att det dessutom var en ledig fredag var nog högsta vinsten!! Jag & Lovis lämnade Ellioth & Bruno på skolan och sen åkte vi på turne =) Vi åkte en sväng till mormors jobb men åkte lika fort därifrån! Där florerade magsjuka =( Vill inte ha! Vi åkte en sväng till mitt jobb för att gå på avslutningskalas för en flicka som ska flytta =( Fy vad jag tycker sådana avsked är jobbiga! Men jag han inte säga hej då igår så då fick det bli idag!! Lovis var lika glad för det, hon fick ju glass, se morötterna och Vio Vio som dansade =) När alla skulle gå ut ville hon med gå ut och leka... Var ingen lätt matsch att få med henne till Hajen!!
 
Blev ingen billig handling på Hajen! Men det kanske inte e så koonstigt när frys & kyl gapar tomt! Nu är det välfyllt igen =) Me like!! Lovis skötte sig exemplariskt på Hajen idag!! Det gillar jag! En sväng om Eklöws oxå för billiga päron skull =)
 
Måste säga att det känns mycket bättre nu att bara vara emd Lovis på mina lediga dagar!! Innan hade jag jätte svårt att förlika mig med tanken att lämna Ellioth på skolan när han inte ville vara där, det rimmar inte med mitt mammahjärta! Men nu när ungen springer in, kramar fröken det första han gör och sen frågar han efter sin nyfunna kompis =) Det finns nog inte bättre för ett mammahjärta än att veta att ens ungen funnit en kompis att leka med! Idag hade han nog ännu mer att prata om, för prata det kan min son när han är trygg i situationen =)
 

Ellioth fick äntligen ha med Bruno hem för övernattning! Vi bakade äpplekaka och det gillade ju Bruno såklart!
 
 
Blev Tummelisa som gonattsaga i Loppans säng! Hon letade upp en egen nalle som skulle vara hennes övernattningskompis =) Min lilla sötnöt!
 
 
Måste varmt rekomendera en ny favorit jag fann när jag handlade =) Som sagt så har jag tagit ett uppehåll i mitt kaffedrickande då min mage inte håller! Detta var verkligen en smak i mitt tycke!! Har insett att det finns hur mycket te som helst och att jag bara precis börjat nosa på en helt ny värld =)
 
 
 
Sen hittade jag ett annat fynd till mig själv =) Kan väl erkänna att en aning beslutångest har jag, men jag tror att jag behller dem! Underbara att gå med och jag behöver verkligen ett par nya walkingskor... kan erkänna att det var en aning kallt med ett par löparskor i morses när Herr Frost knackade på dörren!
 

 
Jaha vad bjuder helgen på då?? Key tittar in i kväll och då blir det thaimat på menyn =) Kycklingfärs, jasminris = STARKT!! Hi hi!! Me like =) Vi älskar ju stark mat och jag vill så gärna lära mig att laga lite nytt!! Lägger kanske ut bild sen =) Nu ska jag ut i köket och göra kålsallad!! Ha en trevlig helg!! Kram på er!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0