Brr, miinus =)

Äntligen är det i alla fall rimfrost ute, kallt och frisk luft! Som vi har väntat på att det ska bli vinter! Det var till & med så kallt att jag inte ens kom in i min lilla racer... Hm undra då hur det ska gå när det blir rejält kallt!
 
Nu börjar det dra ihop sig till årets sista fest =) Nytt år, vemod blandat med förväntningar & förhoppningar om vad det nya året ska bjuda på... I år bär det av till Tvååker och med det är det min tur att göra efterrätt =) Nutella cheescake, det kan ju inte bli annat än dundergott, eller hur!  Ser såå fram mot nyår & att dela det med nära & kära!
 
Idag gick startskottet för mig, nu är det slutterutt på att tryffla i sig av julens allt goda... Nu är det hårda bolliner som gäller och det känns ganska skönt om än lite kämpigt för nu har man ju liksom fått upp sötsuget på allt gott! Det mesta är uppätet, men det finns en del godsaker kvar... Nåja det kan sparas till nyår, lördag och trettindagsafton! Sen ska det upp till Kungsbacka för vägning den 10 januari! Ska bli spännande... I vilket fall som helst så är vi inte i närheten av vad förra julen förde med sig! Skönt! Skam den som ger sig!
 
Jag & Nett var ute på en lång runda nu på förmiddagen och det var såå skönt, bara man klär på sig ordentligt! Nu är det promenader som gäller, egentid och förhoppning om att bränna bort lite extra kilon =) Perfekt! Min man var ute och slarvade igår så dagen går för övrigt i vilandets tecken... Lite middagslagning framåt eftermiddagen, lite tvätt (måste ta igen en del) och mysa med dottern som är hemma, sonen är på Nygatan och leker av sig!
 

Min underbara amaryllis har slått ut, är såå jul för mig! I år köpte jag den tidigare så man hinner njuta av den i all sin prakt!
 
Ha en fortsatt trevlig söndag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0