Dan före dan före dopparedan

Första lediga dagen!! Hade en fantastisk start på dagen med en lååångpromenad med Nett <3 Massa tjejsnack och pepping =) När jag kom hem var familjen redo för frukost och vi satt länge, pratade och hade riktigt mysigt med massa levande ljus och ingen stress! Såå härligt!
 
Fick slagit in hälften av alla julklappar innan det bar av in till stan. Haft en tjejdag med bio med Mormor jag & Lovis <3 Tingeling och den var såå bra! Spännande, rolig och lite tårig, i alla fall för mamman & mormorn :)
 
Godispåse & Fanta, kan ju inte bli bättre!
 
Nu bakas det danskt rågbröd och sen är det skinkans tur att skjutsas in i ugnen =) Julmusiken flödar ur datorn och det är julfeeling för hela slanten! Julstressen börjar infinna sig jag känner att det är lite småstressigt inför dan före dopparedagen! Attgöra-listan är låång för morgondagen och den börjar tidigt och slutar fram mot småtimmarna =) Precis som dan före dopparedagen ska vara...  Systemet, de sista julklapparna, Hajen, Eklöws och kanske ett och annat plagg till mamman =) Vi får väl se vad det bär av och vad vi hinner innan mamman går upp i atomer, barnen kryper ur kropparna av nerver och pappan pustar....
 
Har ett litet bonusbarn med hem till Lovis lycka, Amanda och de leker, leker & leker =) Härligt så mamman kan baka ifred! Nu ska vi fylla på reserverna med makaroner, köttbullar och massa wokade grönsaker till mamman! Det enna kurrar i magen nu! Lovis kommer bli överlycklig, hon skulle kunna äta det 7 dagar i veckan!
 
Ser ut att bli ljuvligt bruna och fina bröd, har testat att bara göra dem på grovt rågmjöl, ska bli såå spännande att se resultatet! Vill ju gärna bli av med vetemjölet och få den sådär grova som jag vill ha, barkbitar enligt min man =)
 
Lär bli en sen kväll, inte pensionärsvarning idag =) Helt underbart tycker jag! Mannen har laddat sina batterier tillsammans med sin broder hela dagen <3 Så han får att göra när han ska göra julskinkan, som bara han kan! Den blir bäst då! Kanske ett prov ikväll med mitt goa bröd =) Vem vet!
 

Mmmm det luktar ljuvligt! Ska bli såå spännade! Ser helt superfina ut!
Fortsatt trevlig kväll på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0