Vab

Magsjukan is in da house!
 
Söndagkväll & det är först nu jag verkar vakna till liv... Jag har legat på soffan hela dagen och mått som en potta skit! Vi hade en helt fantastisk dag igår ända till mitten av melodifestivalen... Då kräktes Lovis ner halva soffan... Hon hade klagat på att hon hade ont i magen under kvällen och inte haft någon matlust alls (förutom på godis). Hon var på toaletten två gånger så hon tömde sig på alla resurser hon hade =( Stackars mammas lilla tjeja! Det blev dusch, tvätt & den största delen på soffan fick med hoppa in i duschen för tvättning (har stått där hela dagen idag & lär få stå där hela dagen imorgon med för att torka). Det var väl ganska väntat eftersom det går på Solkulla... Antar att det är samma som jag haft under dagen och vi får väl se vad som händer & fötter!
 
Så det blir inget jobb för mig imorgon och sjukanmälan för Lovis... Vet inte hur jag ska göra med Ellioth men jag tror att han får vara hemma med oss andra, vill inte riskera att smitta ner massa barn och riskera att det flyger på honom där, i skolan!
 
Bion igår var alldeles underbar, vilken otrolig film! vi skrattade, grät & den var spännande =) Precis allt som man vill att en film ska ha!!
 
Klik på de enkelte billeder for at se dem i en større udgave ...
 
Lovis var super duktig & satt still mesta av tiden, hon kom in i filmen bra & skrattade mycket!! Ellioth tyckte att den var lite läskig emellanåt men tyckte snögubben Olof var bäst!! Lovis var helt outstanding när hon hoppade ur bilen på kyrkogården när vi skulle tända ljus... Då var hon drottning Elsa & gjorde massa kristaller & snö =) Då hade hon fastnat för filmen i alla fall!! Vi tände ljus hos både farmor & farfar & mormor & morfar, kyndelsmässodagen har alltid vart viktig för mormor och jag minns att vi träffades och åt dopp =) Det var mysigt!! Det blev dopp här med och katten va gött det var =) Julduken åkte på, finservisen åkte fram och röda servetter!! Mormor & morfar hade med sig varsin julklapp till barnen, en volvo pv & ett pussel med prinsessorna som var mycket uppskattat!! Tack för en perfekt lilla jul <3
 
Lovis t ingenting, Ellioth smakade men inte så mycket mer... De verkar inte vara fit for fight alls!! Sen fattade man ju hur galet det var =( Har inte sovit många timmar i natt då Lovis sovit oroligt & snurrat runt som en liten minitromb! Hade lampan tänd i hallen om i fall att... Det är ju såå typiskt att magsjukan alltid ska slå in när man ska sova! Fy jag kan ha det mesta men inte magsjuka!
 
Så vabburai börjar med vabbande & sen håller vi tummar & tår att det inte ska ta hela veckan! Nu har jag bäddat ner mig igen för att se på Da Vinci koden... så länge jag nu orkar innan jag somnar... Men önskar att barnen kunde somna först så kan jag somna sen... Sov gott mina vänner!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0