Solig söndag!

God morgon!
 
Vilken ljuvlig morgon att vakna upp till =) Solen skiner ute och det är ganska kallt! Skulle masat mig upp tidigt för en promenad men idag lät jag bli... Det var såå skönt att ligga kvar i sängen idag, efter en mycket bättre natt än den föregående! Barnen sov ända till halv tio! Shit undra hur vi ska klara av att ta oss upp till veckan? Det lär bli en prövning vill jag lova, för både stora som små....
 
Det blev en sen kväll igår, närmre halv ett.... Vi hade lillejul med farfar, tjejerna, Robin, mamma & pappa och det var såå mysigt! Maten blev jätte lyckad och såå god! Vi hade tänkt att grillat fläskfilé men det sket sig i det blå skåpet kan man ju säga!! Hel a grillen var luden på insidan så nu åker det till dumpern, en ny inhandlas till sommarn! Roger har bestämt att vi ska ha en kolgrill nu, men vi är inte helt färdigpratade om det =)
 
Idag är det dag ett på en ny vecka så nu lämnar jag förra veckan bakom mig... Nya 49 bonusar och en dag kvar att jula, Trettondagsafton! Sen är allt som vanligt igen och vi kör på med viktväktarna! Ska nog unna mig en ny kokbok efter julen, Amir har gett ut en jättefin kokbok med skräpmat räknade i pp! Hade vart roligt att inspireras av! Är grymt impad av hans strategi, mitt viktväktare! Han har ätit det han tyckt om men räknat pp, det är som Matilada säger, mattematiken måste gå ihop!
 
Sommarens semester är mer eller mindre bestämd =) Det blir Dalarna i år! Matz (Rogers kompis) har köpt hus där och vi ska upp och besöka honom! Härligt, jag älskar dalarna och tycker det är otroligt vackert där! var där en del som barn och jag vet att jag tyckte om det redan då! Grymt smittande dialekt =) Vem vet om det blir v.31... Då är det Classic cars! Har två i familjen som redan har paxat den veckan, undrar varför??
 
Vi är bra sugna på Kolmården detta året med! Lovis har ju inte så mycket minnen sen sist och hon älskar djur! Tycker att Kolmården är såå mycket bättre än Borås djurpark även om den ligger nära... Tycker att den är för dyr till den upplevelsen.... Saknar delfiner & naturen på Kålmården!
 
Idag ska vi till stan en sväng och beställa nya möbler till köket =) Nu händer det grejjer =) Det blir ett sidebord/avlastningsskåp, lampor och ett bord med åtta stolar! Vi har ju turen att få låna Nett & Rikards iläggsskiva när vi behöver fler sittplaster men det är såå ofta som vi behöver mer, är fullt bord osv. Barnen har kompisar & det blir ju inte mindre =) Sen blir det nya tapeter såklart! Känns såå roligt att få sätta tänderna i köket, äntligen och gör om och göra det till vårt eget! Vi njuter av det vi har <3
 
Så nu blir det Zelmapromenix innan frukosten! Ha en riktigt bra dag med er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0