Våran egna lilla datahacker =)

Japp vi har en egen liten datahacker i familjen =) Ellioth börjar bli riktigt haj på hur man gör med en dator... Hm bra/dåligt?? Han vet hur man använder ett usb-minne... (sätter in det själv) Vet hur man använder musen och klickar upp bilder osv.. Kan bli farligt =)

             
                     

Här är han i sitt esse! Han och pappa kollar på blocket på bilar. Ellioth hittar han en vill se och klickar upp den.
"Åh en lastbil, mamma. Den e fiiin!! En sån vill jag haa!"
"Asså, hur fick du upp den?" fråga jag.
"Jag tryckte här mamma, bara såå!" säger Ellioth hur stolt som helst!!!



Mammagosning!!! Det e inte ofta det tas kort så att mammam får va med... undra vad et kan bero på. Jag har lite olika svar på det... Kan bero på att mamman tycker att det e såå roligt att ta kort själv så hon inte släpper kameran... hm... eller kan det bero på aqtt pappan inte tycker att det e såå roligt att ta kort eller att det e såå intressant/viktigt eller ens tänker på det... Sen kan det ju ligga lite i att det e inte alltid som mamman vill va med...undra vad det kan bero på???? Nja jag vet inte... En blandning kanske =) Här myser vi i alla fall i soffan och alla ska få plats!!



Lovis ligger i soffan och vilar upp sig efter en jätte mysig dag på stan med mormor och mamma! Vi har gått lite i affärer och lunchat på Campino... gott! Sen blev det en kaffe och fika hos mormor innan mamma skulle hämta Ellioth på dagis!!

        


Här är Lovis nya fynd!! En helt underbar solhatt som sitter helt perfekt! Men mamman insåg att hon behövde ju en mössa med och då "fläskade" Lovis mamma med mormor och hon köpte både mössan och de helt underbara kläderna med lille skutt på! Så nu har min lilla höna både mössa och solhat =) Det e inte lätt att hitta en mössa som sitter bra, antingen för stor, liten eller jätte tjock...




Nämmen... två kort i samma blogginlägg med mamma ;) Kuligt!! Lillhöna gosar med sin mamma!! Mysigt!

Igår va integ kuligt alls (igår kväll snarare) Va på toa och upptäcker att jag fått ett nytt husdjur... Den sitter på mig... en fästing!!!! Hua va jag skrek.... Alvin kom och räddade min och tog bort den dödade och spolade ner den!! Fy farao va läbbigt, det e absolut världens snuskigaste djur och den har absolut INGEN som helst nytta!! Sen har det blivit jätte svullet och rött och KLIAR!!!! Inte roligt alls!! Ska till bvc på läkartid med Lovis imorgon, tänkte fläska och be dem kolla så det inte e något i det eller om det bara kan se ut så ett tag när den e borta... Kliar överallt och jag får för mig att jag säkert har 15 st till på mig... att det kan spela hjärnan sånna spratt.... Nåja äckligt som bara den!

Nehe nu ska jag starx knyta mig, Lovis sover i sin korg och gubben ligger och kollar på tv... Börjar bli lite trött! Sov gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0