Rimfrost & 7 minusgrader

Vilken härligt frostig morgon det vart och va vackert det blir nu när solen lyser på all frost! Vi har vart uppe med tuppen idag med, klockan 6 vaknade vår lilla snoriga höna. Då var man hungrig och väldans snorig! Vi låg i sängen och drog oss till halv 7 då vaknade storebror och ropade att han var tät... Aldrig får vi vara friska i den här familjen
 =( Alltid snor, feber, hosta mm, det tar liksom aldrig slut utan bara går runt runt runt! Nåja det e ju i alla fall vackert väder =)

Har avverkat en Emil - film idag med levande ljus på bordet i mörkret och mycket mys i soffan medans pappan låg och sussade gott! Nu är det en Tom & Jerry film på 5:an och Ellioth sitter som förstenad och tittar! Han brukar aldrig se dem så det vart nog ganska roligt! De e ju ganska tokiga!

Vi har ätit äggfrukost idag och det var nog mycket uppskattat!! Ellioth åt två mackor med den gula räkosten =) Han e för söt! Det skulle ju minsan vara den från farbror annars kunde minsan frukosten kvitta tyckte han! Jag sitter i funderarstadiet på en promenad och Zelma ligger i andra delaen av soffan och tittar under ögonbrynen på mig "Ska vi inte gå snart??" Ja jag får väl ta mig i kragen och klä på mig ordentligt annars lär jag väl frysa ihjäl så kallt e det!! Tänk att jag tror att det kommer bli en jäkla vinter!!! Den värsta på 100 år stod det i tidningen... Hm då e det kallt minsann, förra vintern räcker inte då... Hm undrans vad man ska ha på sig då! Ja då e det ju tur att ungarna har att kläder i alla fall, jag har ju en ny vinterjacka med =) Hi hi slipper den gamla som har hängt med lääänge! 

Japp nu e det dax... Ni får ha en bra dag! Önskar vår store kille Lycka till på matchen idag, den är nu inne i Wic-hallen!! Träningsmatch... Hoppas det går bättre än igår!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0