Lovis 10 månader

Oops va tiden rullar på, har inte bloggat så flitigt denna veckan och det e ju kanske inte så konstigt med tanke på hur den vart! Men nu är mitt lilla troll mycket bättre. Febern e borta och hon leker, äter och e mycket piggare! Mamman e ganska mycket piggare med så det e ganska skönt! Bara nätterna e bättre än vad söndags natten blev så fixar man faktiskt det mesta! Det går, en och kanske två nätter med, det e ju ett slut på det i alla fall!! Det e inte lätt att få i henne medecinen, men man får ju ta till de knep som funkar! Nu kör vi med nappen, sätter in den så fort vi sprutat in lite och peppar, peppar så spilde vi inget varken i eftermiddags eller nu i kväll!! Morgondosen spydde hon ju upp innan vi var klara =( Stackar va hon tyckte att livet var pest och pina just då!! Det tyckte jag med =(

Lämnade en mycket lessen Ellioth på förskolan oxå... JOBBIGT! DET GJORDE SÅÅ ONT I MAMMAHJÄRTAT!
Det var länge sen som han var ssååå lessen! Tårarana sprutade och han skrek efter mig när jag gick! Men då kom UNDERBARA Milena och räddade honom =) Han behövde aldrig gå till skogen, han fick lov att vara kvar med sin älskade Milena!! Det finns ingen som hon, hon är verkligen en stark förebild för mig! En helt underbar förskollärare, jobbat i många år och hon vet vad hon gör! Har har känsla för det hon gör och älskar sina ungar!!  Ellioth hade haft en mycket bra dag inne på lilla avdelningen!

Herre jösses vart har tiden tagit vägen?? Idag blir vår sessa 10 månader! Om bara två månader fyller hon 1 år! Det händer saker hela tiden och hon lär sig hur mycket som helst! Hon går mer än hon kryper, älskar att leka titt-ut =) Det är oftast hon som startar genom att ta sin snutte över mitt huvud =) Hon busar gärna och tjuter av skratt, följer gärna med sin storebror på alla hans upptåg! Hon är som en liten virvelvind, överallt där det bjuds på spännande grejjer =) Hon älskar dator och hackar gärana in sig på både det ena och det andra, ändrar i program, tar bort ALLA ikoner på skrivbordet mm mm. Allt gör hon bara för just att hon KAN!!

Lovis ord:
Puss =) säger hon och smackar...
Mamma (såklart)
Papppa!! Har tränat mycket i veckan =)

Det är full rull och hon vill gärna vara med hela tiden, gillar att stå i centrum! Nu har hon 4 tänder =) De har inte kommit obemärkt förbi=( Hon har upptäck tjusningen med den vita stolen som man kan lyfta på locket på ... mmm mumma =) För att inte tala om att när man drar i toa-pappret kommer det hur mycket som helst! Konstigt!

Det har blivit många duschar numera då hon testar olika hårinpackningar... Leverpastej är mycket bra för håret...



Gav mig sälv en present, idag har jag vart i stan och klippt mig... Page bidde det... Lite halvlugg... Snyggt, ska bara vänja mig! Kändes härligt att unna sig själv lite lyx!

Har fått städat lite, båda toaletterna, damsugat lite med... Hade lovat mig själv att städa utav bara S... Men Nett och Janice var här igår och Nett färgade mitt otroligt slitna, tunna hemska  hår... Då bokade jag klipptid!! Skönt!!!
Det var precis vad jag behövde! Unna mig själv lite lyx i vardagen och få känna mig lite finare... Är ju inte 40 + ännu =)

Det blev en jättegod stek till middag idag =) Vi han äta innan Roger skulle iväg... Var ute och glassade med Zelman innan... det var totalt isgata, inget vidare alls... Roger har kört upp till Kungsbacka med Christoffer så jag hopas ju att han kör försiktigt!! sen busades det med ungarna och sen fastnade jag i telefon med Fi! Det var roligt att tjöta! Ellioth var supernöjd, han fick kolla lite på sos =) Det e väldans spännande med ambulanser och brandbilar jue! Sen somnade han gott till Bamse! Hade tänkt att lillhöna skulle sova med men livet blir ju inte alltid som man tänker... Hon e superpigg och hah världens hicka som vi botar medc äpple... kan livet bli mycket bättre... Puss säger hon och titar mig djupt i ögonen och ler med hela ansiktet samtidigt som hon slukar mitt äpple =) underbara unge!




Kommentarer
Postat av: Jeanette

Den lyxen va du allt värd! Det är viktigt för att orka vidare! =)Puss & kram!

2011-02-03 @ 22:08:59
URL: http://altessonkling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0