Aj aj aj

Idag är det långfredagen och det känns så även så för mig! Påsken är här och vi har massa planer för helgen, håller alla tummar och tår för att de ska bli så bra som möjligt! Fick pyntat en del igår och jag älskar påsken och allt det gula! Björkriset i hallen med alla sin vackra fjädrar, små ägg här och var och en massa så gula kycklingar, hönor & tuppar överallt... Inte som julen alls på lomvägen, vi har en låda och det har jag ställt upp. Hade gärna haft en härlig tulpanbukett i köket med lila & gula tulpaner - Me love!!


Ingen god morogn alls!
Har legat vaken sen 6 och haft grymma kramper i magen, känns som magkatarren från helvetet eller vad det nu e... Tarmarna känns som ett trassel och det mullrar & dånar och ingen kan vara nära mig utan gasmask =/ Har tappat räkningen på hur många gånger jag vart på toa...

Har haft problem ett par dagar men absolut värst har det  vart idag! Var nära att ringa 1177 men jag vet inte vad de kan göra, man drar sig för att åka in när det handlar om magen för man vet ju vad för undersökningar som finns =(

Innerst inne vet jag att det har att göra med maten såklart, att jag börjat äta och det har ju inte vart den bästa maten hela tiden heller men det har ju inte bara vart fel mat! Har funkat en hel del oxå... Stirrar mig blind på bara det dåliga men glömmer alla gånger som det har vart bra mat & bra portionersstorkelar! Idag gav jag upp det danska rågbrödet till ägget... Tänkte att det kanske inte e såå bra med fullsketet med fibrer när man är såå grymt dålig i magen... Fick bli en skiva vitt bröd och en skiva tunnt knäckebröd... En kopp te till och det var gott. Nu fryser jag och sitter nedbäddad i soffan med en gosig Lovis!


Ute regnar det och blåser =( Hade beställt fint väder idag!! Hur ska det kunna bli en påskbrasa idag?? Vi ska upp till Jen i eftermiddag/kväll och jag bara hoppas bara att jag ska bli så pass bra att jag orkar!! Är inte roligt när man mår dåligt heller! Har sett fram mot påskbrasa och grillning hos henne hela veckan!! Åh!!!!!! Blir galen!!


Nåja vi får se hur det artar sig under dagen, hoppas på en promenad så kanske man får lite energi och frisk luft har väl aldrig skadat!! Vem vet magen mår säkert bra av det med =) Håll alla tummar & tår för mig och min mage!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0