Påskmat ala Stehnsons

Idag stod måskmaten på bordet =)

* Jansson & kassler/potatisgratäng
*Löksill
*Ägg
*Stuvad spenat
*Köttbullar & prinskorvar
*Lax & hovmästarsås
*Hembakat bröd
*Påskmust

Bara det bästa av det gottigaste =)

Till kaffet blev det Buddapestbakelse så någon kvällsmat blev det inte, hade aldrig fått plats! Men en promenad med mamma & Zelman i regnet! Det var superskönt att gå "ner" maten =) Jag mår hur bra som helst när jag är ute och går och det har blivit som ett gift för mig! Ett bra gift får man väl säga =) En mysig eftermiddag med mamma & pappa och mätta blev vi hela bunten! Inte fel med pappas Jansson och det blev allt lite över så den ska jag ha alldeles själv imorogn till kvällsmat =)
 
Barnen badadess hemma med pappsen under tiden så när vi kom hem var det bara att testa nya salvan på Ellioth... Den var lika super som den till mig!!

 

Ellioth är supertorr och innan har vi alltid använt miniderm men den här är billigare och minst lika bra om inte bättre!! Rekomenderas varmt!! Hans händer fixade inte att börja grävas med i sanden och de blev knallröda och fnasiga och blev till riktigt exemliknande så på det blir det Mildison!! Den e superbra oxå!!

 

Den här är min =) Bättre än Canodermen och även den billigare!! Sen anväder var Repair till mina händer och den hjälper mig jätte mycket!!

Vissa saker följer likspm med i paketet när man får kids... Ellioth har fått min hud och än så länge så syns det inte ett spår av torr hud på Lovis... Såå olika =)


Nu har vi hamnat i soffan och vi spanar in de nya bönderna i Bonde söker fru =) Musten e upphälld och myset e på =) Efter detta blir det Mission Impossible 4 =) Hi hi ska bli riktigt roligt!! Ser vi fram mot! Lär ju inte somna ännu ändå så vi kan kila gärna gotta oss till en bra film utan reklamavbrott =) Kanske man orkar se den klart!

Här hoppas hon på en natt utan magkatarr!! Meducinen är nere i magen och gör nytta.... Har haft lite känningar idag och jag känner att magen gasar iväg när det blir föör mycket. känner att jag är stresskänsligare och blir lättare irriterad =( Kroppen känns överkänslig irriterad och det "värker" i hela kroppen när jag tar på mig... Det känns att kroppen vart spänd och den e ganska mörbulltad... Vet inte livet kommer att se ut, men det känns som om detta var starten på något jag måste ta hand om! En dag i taget och nu ska jag vänja mig vid meducunen och att hanetra olika situationer! Jag har gjort ett nytt val =) Just nu e jag prio 1! Nu ska jag må bra och jag tänker inte ha dåligt samvete om jag inte fixar att jobba... Måste tänka på mig själv så jag SKA fixa att jobba... Man får vända på saker och ting för att det ska funka istället för att det ska bli ett hinder! Jässes va finurlig jag lät då =)

Nä nu bäddar jag ner mig! Ha det så gottigt!! Kramen på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0