Det blåser i träa idag

God dagens på er!

Jisses va det svajjar i träa idag... När jag gick morognrundan blåste det ordentligt och jorden på de nysådda åkrarna flög runt i stora virvlar! Men solan var ramma och är fortfarande så jag ska nog passa på att ge mig ut en vända till idag bara för att jag kan!

En ledig lördag har vi och det har vi inte haft sen i början på mars! Inte konstigt att man blir stressas av allt runt omkring sig!

Vi staratade dagen med låångfrukost, ägg & rostat bröd e ju inte fel =) Sen en promenad på det innan vi lämnade vår Ellioth på barnkalas hos Herman! Ellioth hade längtat lääänge och var helvispig hela morgonen! Nu verkar det har lugnat ner sig något och de kollar på film och slukar gosispåsarna =)

Resten av familjen åkte till falkenberg för att kolla in en eventuell bil till Roger... Han e grymt trött på gamla bilar och inser att han inte orkar ligga i agaraget halva nätterna bara för att det ska fungera! Vi har nu beslutat att det får bli en lite bättre bil till honom, det är det verkligen värt! Funderar på en nyare golf som vi kan använda båda två med gott utrymme i bagagaet =) Hoppas vi hittar en som e OK!!

När vi ändå var där blev det en sväng om blomsterlandet och inhandlade en kryapådig bukett till Lena ♥ Sen åkte vi dit och hälsade på! Åh vad det gör ont i mitt hjärta att en pigg & glad människa med ett stort & varmt hjärta ska bli såå sjuk! Trodde väl aldrig att det var såå illa! Åh Lena vad vi tänker på dig!! Alla styrkekramar i vädlden och krya på dig!! Lena fick en underbar Lovis - dos med kram & puss!!

Nu har vi hämtat hem sonen och hamnat på soffan till Djungelboken och ungarna e godisberusade och pappan har fått sova middag en stund =) Mamman ska nu se om Lovisen kan slumra en stund i min famn och suga i mig lite Lovis baciller!!

Kvällen blir lugner med lite god mat, godis och en massa mys i soffan med la familia!! Har verkligen haft en jätte mysig dag och vi har tagit det som det kommer! Underbart att  varaute & åka och sitta och snacka i bilen om ditt & datt!! Imorgon styr vi kosan mot andra mål, kanske en bil, kanske Kungsmässan för att inhandla en jacka till vår lilla Sessa! Den blev fulll av mossa igår och det gick inte ens att damsuga bort det =/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0