Småkakor, grillad korv & busiga barn

Hjälp va jag e alldeles slut!!

Alvin ringde hem tidigare och sa att "du vet väl att du ska baka till loppisen på lördag"!!! NEJ!! det viste jag inte!! Det enda vi pratat om var att skänka loppissaker.... Ok det var ju bara att ställa sig & baka en himla massa kakor!

Det var tur att Carro & hennes troll var här! Hon hjälpte mig att baka för glatta livet, bland barn som sprang runt & lekte =) De hade jätte roligt medans vi svettades i köket, en varm ugn och 30 grader ute!! Det blev varm i köket!
Tack underbara Carro för att du hjälpte mig, vet inte vad jag gjort utan dig!!

Roger kom hem från en tvätt på bilen & grillade korv till alla barn & vuxna! Tur att få lite innanför för att orka baka klart, plocka undan allt som barnen hunnit med =) Men e man många går det fort!!

Kan säga att mina barn var totalt slut =) Men in i en dusch blev det för deras fötter var kolsvarta!! Två förväntansfulla barn redo för nya äventyr på Stättared imorogn med deras underbara Solkulla!! De somnade på studs medans jag packade ner kakor, skrev ingredienser och satte presentsnöre på alla påsarna!! Det tog tid men det blev fint och nu känner jag mig mycket nöjd!!



    

    

4 sorters mördegskakor blev det!


Inte en fläkt ute, men det luktar gott så här på kvällen!!



Det som är kvar av mina underbart doftande syrener!! Mina underbara barn använde dem igår i deras matlagning...blåbär och päron =) Ja jag kan säga att jag var INTE så glad på dem just då!!

Natten på er! Imorgon är det jobb =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0