Farsdag <3

Idag är det farsdag och vi har haft en jätte mysig dag!! Vi har vart inne och hälsat på min gamla farmor och fikat!
Mycket blandade känslor då hon inte är så bra... Pappa fick ett telefonsamtal från hennes boende igår om att hon har blivit såå trött, onormalt trött. Farmor är 96 år gammal och hennes kropp börjar bli trött. Även fast jag vet att det är så och att hon kanske inte orkar så länge till så gör det så ont i hjärtat och jag tycker att det är såå jobbigt!! Jag har alltis stått min farmor väldigt nära! När jag bodde i min etta i stan så var det hos farm or & farfar jag gick om kvällarna. Många fina minnen som jag vårdar ömt!
 
Jag har sett min farmor dålig många gånger och vi har tänkt så många gånger att detta reder hon inte ut... Men idag var det något annat. Hon var såå trött och samtigt så glad att vi var där! Jag höll hennes hand & hon kramade min hårt! Åh min farmor! Man såg att det var jobbigt och hon prkade inte prata så mycket men innan vi skulle gå sa hon att vi skulle hälsa Alvin! Alvin har alltid betytt otroligt mycket för henne ♥
 
Jag satt & kollade på massa kort nu och hittade en otroligt vacker bild på henne, när vi gifte oss! Det var innan hon fick sin stroke...
 
 
Farmor 6 augusti 2005
 
 
 
Vi har firat världens underbaraste pappa på farsdag hemma ikväll & lagat en jättegod middag! Senapsgriljerasd helgskinka med kokt potatis, senapssås & kokta gröna ärtor! Det satt som en smäck! Paltkoman infann sig ganska snabbt =) Nu har jag & min lilla Loppa tänt en massa ljus & kollar på Rasmus på Luffen medans Pappan har tagit med sig Ellioth på en tur upp till John. Rikard & Roger skulle hjälpa honom med ett akvarium... Sen skulle de kolla på alla Johns djur =) Han hade en boaorm, hundar som snart ska ha valpar!! Mys för hela slanten!!
 
Igår var vi hemma hos min pappa & firade honom på farsdag med tacos, kortspel och massa mys! Klart att världens bästa pappa ska firas  ♥ En vacker bukett blev det med dagen till ära! Sen fick han ju dubbelt firande idag med fikan hos farmor!!
 
Ikväll blir det filmtajm för mig och gubben när trollen somnat! Ska försöka få in mitt yrväder i ett bad strax... det kan hon behöva!! Snart kommer Jennie över på lite kvällskaffe & en muffins!
 
Ni får ha en fortsatt trevlig farsdag!!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Annie är så vacker!
Blir alldeles tårögd... Hon orkar inte mycket, men hälsa till Alvin -DET är stort! <3 Åhhh det gör så ont i hjärtat att höra att hon inte är bra...
Massa styrkekramar till er! <3 <3 <3

Svar: Tack gumman <3 Ja det e jobbigt, man vill inte att det ska vara så jobbigt att bli gammal... Många tankar som snurrar...Kramar till dig!!
Familjen Stehnson

2012-11-11 @ 19:43:08
URL: http://altessonkling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0