Bättre och bättre

Idag har hon dragit fram som en furie och städat hemmet :) underbart att känna doften av Ajax... dammtussarna är borta, tvätten är tvättad och det är sååå skönt! Egentligen är jag jätte trött, det tar på en att vara i skolan och all oro, stress och att vara alert hela tiden! idag har det gåtta bra, har kunnat lämna honom en halvtimme och gick o hälsade på jobbet... Bestämt tider för resten av veckan. Vi kör på torsdag o fredag och håller tummar och tår för att det ska går att lämna honom. På något sätt tror jag det och han har tyckt att det vart ganska roligt i skolan. Lärarna vet var de har honom och jag känner att de kommer att göra det bästa för att det ska gå bra för honom! Det ska bli roligt att komma tillbaka til jobbet igen, jag saknar dem!
 
hamnade i sängen nu när Ellioth vaknade och var ledsen, han ligger jämte mig på madrasses, Roger sover på andra sidan, trött då han jobbat länge. Jag lev genast klarvaken och vet att det finns en stor rund lampanutanför fönstret som retas med mig! Varför har jag sååå svårt att sova när den e full? det händer något i knoppen och den går på något slags högvarv... Knäppt?
 
 
Tittade på nyheterna innan och blev bestört över tragedin i Syrien, att människor ska behöva genomlida ett sånt helvete... Jag blev plötsligt oerhörd tacksam över min familj, mina nära och kära och mitt liv! Fy va fruktansvärt att se alla dessa barn, kvinnor döda. En sån fruktansvärd död de gick till mötes... Vart är vår värld på väg? Jag måste nog säga att dessa bilder var något av det värsta jag någonsin sett i tv, det kändes nästan inte verkligt. Det är svårt att ta in det, svårt att sortera. Jämför det med sitt eget lugna, trygga liv. Vist det är något skumpigt just nu men vi rider ut den stormen! Är det ens samma värld?
 
Nä nu ska jag sätta in pluggara och släcka lampan och försöka sova, njuta av lugnet i alla fall... Hoppas ni kan sova och imorgon tar vi nya friska tag och håller tummarna för att vår Nisse fixar skolan, utan sin mamma... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0