Emil i Lönneberga

Åh vilken tur vi hade med vädret igårkväll! Åskan och regnet höll sig borta och satt i sol och govärme nere i Falkenberg och såg på Teatergläntans uppsättning av Emil i Lönneberga! Jag är så imonerad av alla dessa barn och vuxna som tillsammans gör det så otroligt bra! Vi har vart där för två sedan pch det var lika bra då! Det är ett kulturarv som jag vill föra vidare till våra barn, en upplevelse som hör barnaåren till =) Vuxenåren med föresten... Jag älskar teater, bio, koncerter, musikaler mm! Man får en känsla av eufori, tillhörighet och det är så härligt!
 
Äntligen börjar den här mamman bli lite high tech o kan ladda in bilder från telefonen till datorn =) Ha ha skam den som ger sig!!
 

Mina juveler sitter och inväntar Emil med mormor! Mys på hög nivå men det kan ju vara lite jobbigt att sitta & vänta! Men det e bara att lära sig och får man inte övning blir det ju ingen färdighet =)
 
Underbar scen de byggt upp!
 
 
Emil har hissat upp sin lillasyster Ida i flaggstången =)
 
Det var en bra avslutning  på vår bröllopsdag! Inte mycket som vi hann att ses men vi har ju hela livet på oss ♥ Måste tacka för alla underbara gratulationer och varma ord och hälsningar som skrevs på fejjan! Man kan inte annat än att bli llite extra varm i hjärtat!
 
 
Gofrukost!!
Naturell lättyoghurt 1 pp, groving 3 pp, ost 15 gram 1 pp, tomat 0 pp, kaffe med mjölk 1 pp och bär 0 pp. 6 pp.
 
 
 
Igår när jag lämnade mormor efter teatern passade vi på att plocka lite bär i deras trädgård! Röda & vita vinbär och amerekanska blåbär! Mums vilken lyx!!
 
Så då var sista dagen kommen på semestern, fritidsbesök för Ellioth idag då. (Igår när vi åkte hem kom fritids på tal och en trött Ellioth blev det inte en bra kombo! Nu på morognen var det någt bättre men han är inte så nöjd med detta och vill inte förstå varför han måste vara där eller varför vi måste jobba... Ha ha han sover hellre under en parkbänk och är utan mat & kläder än att gå på fritids! Ungen e enveten! Det gäller nu att mamman tar fram allt positivt som hon kan om detta fritids och skolan och är lika enveten! Det kommer att bli bra, det vet jag!
 
Fick pratat med en av mina kära kollegor igår och nu ser jag mer och mer fram mot att börja jobba, det ska bli riktigt roligt faktiskt! Idag ska det handlas till knytfrukosten, kaffet ligger i påsen som ska med och likaså mina nya crox. Den här mamman är väl förberedd, ha ha! Hn har redan packat allt som ungarna ska ha mde sig till fritids och förskolan =) Japp, det står klart i hallen!! Ganska skönt faktiskt!
 
Två dagar och sedan är det ju helg igen =) En mjukstart som jag gillar!! Inget planerat till helgen vad jag vet... Ganska skönt det med!!
 
Nehe, en kopp kaffe till och sen äta frukost i lugnan ro och läsa tidningen! Det kallar jag lyx!! Barnen sitter bänkade i sina små fåtuljer framför tv:n och kollar på skrållan! Det e mys på hög nivå! Alvin ligger i sängen och sover =) Precis som det ska vara!
 
Ha en bra dag med er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0