En jul utan...

... farmor e ingen riktig jul...
 
 Kärlek och såå mycket saknad!!
 
Åh vad allt kom över mig när jag står här i mitt kök och bakar julkakor! Åh vad det känns tomt, ensamt och inte som en riktig jul utan min farmor! Farmor har alltid stått för familjen och man firar julen tillsammans, vi är ju inte så många och nu är vi ännu färre... Vi har försökt att hålla på allt vad vår familj står för... tradition... Farmor finns med i alla ingredienser till vår jultradition och hon liksom jag, mamma & pappa älskar julen. Min man och mina barn har också lärt sig att älska julen och allt vad den innebär =) Ellioth vet precis vad som ska finnas med och det får mig att le! Julen var inte såå stor för Roger innan men nu när vi visat honom vad jul kan vara så betyder jul otroligt mycket!!
 
Mycket tankar som spinner runt så här i juletid!!
 
Idag har jag och barnen bakat massa goda kakor till julen, saffranskak, kardemummakaka, chokladkaka, mjuk pepparkaka, kejsarkaka! I morgon blir det bruna bröd och kanelskorpor! Å allt detta underbara goda som följer med julen är magiskt...
 
Mamma var här idag för att lämna julskinkan till oss... Hon ringde nyss och berättade att den låg i bilen =) Ha ha tänk va man inte har med sig huvudet... Vi hade glömt det båda två =) Jaja vi fick fika, kaffe, tjöt och Pia kom med in en sväng så vi hade en massa annat att fundera på  =))
 
Nu väntar jag på att mina troll somnar så jag kunder hjälpa jultomten och slå in lite julklappar! Annars får det jobbet vänta ytterligare ett par dagar...
 
Natten på er!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0