Jul jul strålande jul

Sitter i soffan mätt som en plätt och tittar på körslaget. Just nu sjunger Andreas Johnsson min absoluta julfavorit, Jul jul strålande jul... Det är nära på att det faller en tår och den där speciella julkänslan infinner sig! Nu känns det ganska bra, jag har koll på det mesta och det är inte mycket som är kvar att göra... Känner mig ganska laddad inför det sista rycket på måndag och lugnet börjar lägga sig!  Det är ju lite lyx detta året när julafton ligger på en tisdag, det bli många dagar att njuta av! Tänk man kanske till och med hinner med att träffa lite nära och kära under när man är ledig så länge =)
 
I natt fick jag gå upp och ta en tablett för magkatarren satte igång.... Hade turen på min sida och det lade sig innan det satte igång ordentligt... Det är väl så stress, omdeveten eller inte men den finns där och det pockar på från alla håll och kanter... Ekonomi, julmåsten eller inte alla känner nog av den mer eller mindre. Men nu har jag bestämt mig för att nu e det bra med det och nu tänker jag bara ta det lugnt, mysa och njuta av både det ena och det andra =)
 
 
 
Haft en jätte härlig kväll och dag med familjen och testat på att göra otroligt fula piroger men katten va gott det var! Det blev kvällsmat i soffan framför körslaget! Kämpat på som en gnu idag för att försöka bli färdig med julpyntet hemma, granen är klädd så nära på glittret som var såå tråkigt så det får bli nytt imorgon! Det är bara barnens rum kvar... men det får bli morgondagens utmaning för nu orkar jag inte mer!
 
En viktig tradition hos oss är att vår lille gosse sätter stjärnan i toppen på granen men Lovis har lite svårt att gå med på detta... Hon fick rätta till den =) För husefridens skull!! Försöker låta dem vara med och få hänga i en del kulor men min dotter har en otroligt stark vilja och hon blir liksom inte riktigt nöjd.... Undra vem hon fått det av? Vi har skrattat en hel del idag och vi har sett egenskaper... från oss båda två! Suck en del e bra men en del kunde de väl sluppit =)
 

Så här vacker blev den! faktiskt mycket nöjd!! Tomten och bocken vaktar den väntar på alla klappar som kommer att ligga under den!
 
Det har vart lite omvälvande att plocka fram tomtar och dukar under dagen. känslor som bara väller upp som inte går att kontrollera. Minnen som kommer fram, dofter som sitter kvar i dukar... Farmor har vart ytterst närvarande denna dag!! Känslan sitter kvar och jag tänker suga på den ett tag och njuta av att titta på alltesammans =) Nu blir det filmtajm och kanske få lugnet att infinna sig hos mina barn med, mannen sover redan jämte mig =) Kan undra vad det beror på??
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0