Jul med Ernst!!

Håll i hatten så den inte blåster iväg!!! Fy katten va Sven tar i och blåser runt husknuten! Vi har i alla fall bytat lyft många gånger den här hösten... Tycker att de är lite läskigt när det tar i och det kommer byar med hård blåst! Var ute tidigt med Zelman så jag slipper i varje fall ge mig ut i skiten mer idag =) Zelman tycker inte heller om blåst så det var en kort promenix!
 
Herman har vart här och lekt med lillasyster Sonja idag! De hade mysigt och jag & Sofie passade på att dricka kaffe och tjöta skit i köket! Vi satt & tjöta så väldans att Lovis somnade gott på soffan!!! Jaha då var det bara att förbereda sig på att hon är vaken halva natta IGEN! Vi har kommit i en ett dåligt ekorrhjul där hon somnar på seneftermiddagen en kort stund ch sen har hon ju jätte svårt att somna på kvällen så klockan blir gärna runt halv 10! Suck!! Men imorgon är det äntligen fredag och jag har förkjutit min arbetstid och börjar 7 i stället för halv 9! Vilket betyder tidigare hemgång på eftermiddagen =) Me like alot! Blir en tur till stan, Lindex och hajen!!
 
På kvällen ska vi till Sofie & Robban =) Ska bli såå trevligt!! Det var såå länge sedan vi träffades och tiden barna flyger iväg... Alla har fullt upp med sitt... Men nu har vi gjort ett försök att ta tag i livet och umgås med lite folk igen  - Har blivit lite av den varan under låång tid. Om det har med småbarnsår att göra vet jag inte, tycker alla klagar på samma brist av tid, ork mm... Nåja många bäckar små så ska vi väl ta oss tillbaka till vattenytan =)
 
Blev enkel köttfärssås & spagetti till middag idag, blir ofta simpel  mat på veckan för jag har varken tid eller ork!! Japp där kom det där om tiden igen! Har två nybadade barn som leker på sitt rum... De verkar inte det minsta trötta alls så då är det lika bra att låta dem vara och hoppas på att de är snälla och fogliga under Jul med Ernst =) Ser jag såå fram mot! Så jag hoppas att Sven kan lugna ner sig en aning, han gör så att ljuset tänds & släks... Det går ju inte för sig med strömavbrott när man ska få lite extra julfeeling!!!  Sen kan jag gärna krypa ner jämte två små barn och läsa en saga! Det underbaraste som finns tycker jag, älskar att ge barnen den tiden, upplevelsen och närheten!
 
På lördag bär det av ut till Näs på kvällen! Korvstoppning blir det och tacos =) Me like! Vi ska testa att göra egen kokekorv detta året och det ska bli spännande och hoppas att den blir god! Nästa helg blir det leverkorv med farmors hemliga recept! Såå gott, såå jul och såå mycket kärlek!! Längtar!!
 
Nu bröt ett mindre värlskrig ut i barnens rum som jag inser att jag måste ta tag i och medla fred med en saga =) Ha en fortsatt go torsdag på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0