Lillelördag

Hallojsan på er!
 
Har haft en kanonmysig dag på jobbet med massa julpyssel, glada barn och fröknar! Det gick över förväntan att öppna idag =) Kom upp ur sängen i tid och fick till & med upp barnen! Det är inte så svårt att få upp dem under december månad =) Julkalender hägrar!
 
Fy vilket keligt väder det vart idag, regnigt och hötsligt! Jag vill ha snö, rimfrost, kallt julväder NU!!! Det kan inte hjälpas att det bidrar till julkänslan!! Men vi var ute på gården en timma på förmiddagen i alla fall, det var skönt att få lite frisk luft och det blir alltiid lugnare i barngruppen om det vart ute och lekt av sig lite. Lovis var med mig på jobbet och hon tycker att det är jätte roligt! Det blev inte att jag körde bort henne, inte när jag har en kort dag. Det funkar över förväntan att ha henne med så det är roligt! Hon har hittat ett par kompisar nu och de tycker att det är roligt när hon kommer =)
 
Mamma kom förbi efter jobbet idag och det blev en lussekatt & kaffe och massa snack =) Julklappstips och det känns som om jag har lite läget under kontroll... En del svåra hittepå kvar men det ska nog klarna medans tiden går och jag ska bara få en chans att ta mig till stan för det första, själv =) Det hade underlättat fantastiskt mycket! Kankse en tur på fredagskväll eller på lördag efter Kungsbacka... Who knows???
 
Det börjar att dra ihop sig inför alla lussefirande och eftersom man är klassförälder så ska man ju hålla i det hela =) Skönt, sen e det över för min del på ett tag framöver! Ska bakas en del nästa vecka inför lucia, lussekatter och så ska jag försöka baka lite till oss själva med! Lite julbak måste man ju ha så då blir det att välja ut det riktiga favoriterna!
 
Nä nu ska jag försöka komma till skott med middagslagning... Blir köttgryta & potatis idag, mumma! Håller tummarna för att jag ska komma ut på en promenad ikväll med =/ Hm undra hur det ska gå till?? Idag är det ju tv-kväll! Enda kvällen i veckan som det er två program på raken att se... Men imorgon kommer nog det bästa på hela veckan och som jag längtat efter... Jul med Ernst!!! Klart att det e favvoriter för en julälskare =) Ne nu kom jag in i andra andetaget.... Ta mig i kragen var det =)
 
Ha en go lilllördag på er!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0