Söndagsslappa!!

Idag e vi riktgt söndagsslappa... Har ingen direkt lust att göra något åt det heller! Tvättmaskinen går varm, igen! Blir så trött... Har vart ute på en härlig morgonrunda med Nett & laddade batterierna! Solen skiner men vinden är jätte kall! Det känns som om våren aldrig vill komma! Men jag försökte muntra upp mig med att sätta upp vårgardiner i köket och släppa in ljuset & värmen för solen värmer faktiskt inne!!
 
I veckan ska jag åka till blomaffären så fort pengarna kommit in på kontot =) Jag behöver lite vårfeeling - NU!!! Vill ha lite påskfint med såklart! Redan på torsdagen börjar påskhelgens förberedelser med en storhandling, bakning, och srädning =) Tur att jag är flex-ledig på torsdagen!!  På långfredagen är det kalas för våra små födelsedagebarn så då vill man ju ha lite extra påskfint med våreldar & påskliljor! Jag & Nett ska ge oss ut och ska försöka få till ett påskris som vi kan sätta in till veckan! Tycker att det e lite för tidigt ännu...
 
Har ganska mycket i veckan så det gäller att planera veckan väl! Igår hade jag en ÄT-dag... Det gick väl si då där, +0,2 kg visade vågen och jag förstår verkligen varför! Det har inte vart en bra vecka så idag startade en ny vecka, ny dag och jag ska ge mig katten på att nu gäller det! Enligt statestiken så är det nu man lägger ner eller så löper man linan ut och i ärlighetens namn så finns det inte mina tankar att ge upp! Not gonna happen!! Det e inte öppet på tre veckor så nu gäller det att hålla ihop och ge gärnet, dag för dag! Idag har jag planerat kotletter, potatis, brunsås, lingon, morötter & broccoli! Mums filibabba!
 
Min Loppa & jag har egentid, Ellioth är hos Herman och leker! Det kunde han behöva!! Loppan med för den delen =) Gubben kommer strax hem med en nytvättad bil!! Den var inte röd längre utan vit... Har kanske inte vart prio 1...
 
Håll nu tumar & tår för att solen får värma!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0