Livsomvändande

Wow!!
Vilken otrolig kväll vi hade med jobbet igår! Såå fantastiskt häftigt! Vi var på Lorensbergsteatern och lyssnande till denna otrolig man på 75 år! Kay Pollak, jag är såå imponerad så det e inte klokt! Han pratade om att välja glädje före att må dåligt! Att jag är egen ansvarig för hur jag vill att mitt liv ska se ut och hur jag ska må... Jag kan inte annat säga än att jag håller med honom! Det ligger så mycket i hans tankar om hur människan fungerar. När jag tänker saker om andra människor säger det något om mig som egen individ, ett meddelande till mig om hur jag ser på mig själv. Vikten av att jag duger som människa, min egen storhet och att jag är ok som jag är. Jag kan alltid välja att försöka se saker på ett lite lättare sätt, välja glädje... Det är något som jag kommer att bära med mig! Han påverkar en och synliggör den människa jag vill sträva efter att vara, det är häftigt! Att jag med tankens kraft kan skapa en förändring för att göra mitt liv lite lättare. Att jag med tankens kraft kan påverka det som finns i min omgivning som jag låter mig störas av eller inte...
 
Nåja, en ny dag och jag kan inte annat säga än att det var urjobbigt att gå upp när klockan ringde! Man är ju inte direkt van att krypa ner i kojjen efter 12-slaget! Mitt i veckan menar jag =)  Sovit som en stock hela natten och det är ju inte fel =) Är hemma med barnen idag på karantän =) Fast en frisk- karantän... Men så är det, 48 timmar! Nu hade jag ju tur att det inte var värre än så! Men jag kan ju hoppas att min Nisse har lärt sig att man inte ska trycka i sig gottigheter så det sprutar ur öronen =) Fats å andra sidan sett så kanske jag bör lära min älskade man det med... Jga måste ju säga att jag börjar lära mig... Att den där magen som det ALLTID fanns plats i till gottigheter numera är mindre, mycket mindre och trycker man i sig får man lida för det! Med ett grymt illamåeende!!
 
Övning ger färdighet!! Nu kom min lilla fiende (man skulle börja med de små fienderna att öva på) ut i köket... "BAJSMAMMA, KISSMAMMA" skriker hon i frustration över att hennes dumma mamma inte låter henne gå i regnet.... Aj aj aj hur ska jag hanstera detta då?? Det ligger något i det du säger.... sa Kay. Hm det vet jag inte riktigt om jag kan hålla emd om eller om det funkar... Kanske skulle man försöka =)
 
Japp min treåring kan hon och jag kan se framför mig hur detta flickebarn kan komma att vara längre fram... Och jag kan oxå se hur denna mamman kan komma att vara längre fram. Jag kan inte säga att jag är stolt över den delen av mammarollen... Men jag kan ju hoppas att jag lär mig och att jag kan försöka att inte glida över till frutrationen utan att välja hur jag ska bete mig och aggera mit den unga damen jag kommer att ha framför mig! Jag minns hur mamman själv var i tidig tonår, si så där från 10 år och framåt... Brås min dotter på mig så ser det illa ut och det är nog då jag måste plocka fram dessa minnen och tänka på hur det var och hur jag själv ville bli bemött!!! Oj oj oj vilken läxa jag kommer att ha framför mig, kan man ju snacka om utmaning!
 
Att ha en 6-åring är inte heller en lätt utmaning och då har jag ändå haft en 6-åring innan att öva på så då borde jag generellt ha lärt mig lite hur jag ska bemöta detta gossebarn. Hm... ja men lite har jag nog lärt mig! Att jag inte ska reagera på en gång, ge honom tid och lyssna på honom! Det jag tycker är svårast är inte att han inte kan kontrollera de lååånga armar & ben och att han... Utan att han blir sååå enormt pissesur, hela tiden, för allt, alltid! Att han ska flytta (är ju inte det värsta), att han ALDRIG ska vara med, att han inte tycker om mig mm det är svårt att bemöta! Det han säger sårar mig och där kan jag faktiskt välja att lyssna in honom istället, varför han blir lessen ch det är ju hans besvikelse som gör att han säger så... han menar ju inte det, det vet jag ju! Oj den här mamman gå igenom en livsomvälvande utveckling som tar sin tid! intressant och roligt faktiskt!! Tänk va jag lärt mig innan min Sessa blir 6 år =)
 
Nåja nu ska jag slänga in lite mera tvätt, som aldrig tar slut i olika former =) Men jag önskar er alla en fortsatt trevlig onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0