SEMESTER!!

Vilka underbara tider det är just nu!! De första dagarna på semestern och hjärtat går på semester idag =) Såå härligt och man har all tid i världen till att hitta på allt möjligt mysigt tillsammans! Älskar att hitta på allt möjligt roligt tillsammans med familjen och se barnens ögon tindra <3
 
Idag har jag haft en goer förmiddag med morgonmys med barnen, stavgång, och gofrukost! Att bara få ta det i sin egen takt och inte stressa är nog det som är det bästaste =Fick underbart besök av en god vän så en kopp kaffe och massa tjöt förgyllde dagen! Sen fick jag äntligen på barnen kläder och vi begav oss ut på långpromenad med spannen redo för att plocka hallon! Har en oerhört enträgen tös som hjälpte mamman att fylla spannen så mycket hon kunde och hon tyckte att det var riktigt roligt! Ellioth däremot stoppade allt i munnen =) Han mumsade på och njöt för fullt! Lite roligt att se!! De travade på riktigt bra och det blev en skön promenad!
 
En liter blev det så in i kylen med citronsyra & socker så blir det en liten flaska med rårörd saft i alla fall! Det har blivit en hel del syltat och saftat på Lomvägen i år! Rabarber & jordgubbsmarmelad, jordgubbssylt, flädersaft, fläder & jordgubbssaft, jordgubbssaft och nu hallonsaft! Jag känner mig faktiskt rik <3 på upplevelser och att samla lite i mitt skafferi tillsammans med barnen och kunna visa på vad man kan göra och föra det vidare till dem!
 
Ikväll blir det cirkus med mamma och barnen! Längtar!! Det ska bli såå mysigt och roligt och det är också en sån där upplevelse som jag vill ge mina barn! Att föra kultur och traditioner vidare till dem berikar mitt liv så som deras! Älskar att se barnen jubla och ögon som tindrar när de får uppleva saker tillsammans med oss! En redig kvalitetstid med barnen och som skapar minnen att gömma långt där inne!
 
Det har vart en tuff vecka på jobbet innan jag äntligen kunde släppa allt och bara vara! Vi har fått så  sorliga besked, att en kollega är svårt sjuk! Lika gammal som jag, tvåbarns mamma... Det gör minst sagt ONT i hjärtat och frågorna är många! Det är såå orättvist och fruktasvärt! Det är sådana här saker som får en att ta extra vara på sin familj och sina nära & kära! Va rädda om varnadra för vi vet inte när de sista dagarna är räknade... Jag vet bara att jag är inte redo för att flytta en trappa upp ännu... Jag är allt annat än klar här, det är såå mycket som jag vill uppleva och lära mig!
 
På tal om att lära sig =) Jag har fått ett nytt uppdrag på jobbet =) Känns faktiskt riktigt spännande och nu har jag tackat JA!! Jag ska bli utvecklingsledare i vårt område och få jobba 10 % av min tjänst med att driva utvecklingsarbete tillsammans med en annan tjej från ett annat område och våra två chefer!! Ha ha jag kan nog inte riktigt fatta det ännu att jag, lilla jag har fått detta förtroende... Sen hade jag såå önskat att min kollega fått ha kvar det uppdraget och pröva sina vingar istället för att vara sjukskriven! Blandade känslor måste jag säga! Jag håller alla tummar och tår för att hon ska bli frisk och jag ber till GUD att han ska hjälpa henne i hennes kamp att bli frisk!!
 
På måndag åker vi tillsammans med Jörgen & Mari och deras ljuvliga barn till Astrid Lindgrens värld!! Ska bli såå roligt att få komma dit igen =) Vi har inte vart där sedan Alvin var en liten skrutt! Den här gången blir han hemma och passar huset =) Barnen är mer ut och in än något annat och de längtar hur mycket som helst!! Lär bli mycket tjöt och packande innan vi är på G.... Klockan sex rullar bilen på måndag morgon!
 
Den här veckan har vart fantastisk i viktväktaranda! Jag och Nett har vart superduktiga och gått långa promenader varje kväll =) Jag har rastat stavarana två gånger och jag funderar på att ställa klockan på extra tidigt och gå imorgon innan vi åker till Kungsbacka för invägning innan semestern... Sen är det stängt i fyra veckor men öppet på måndagar för endast vägning.... Jag ska nog försöka att åka upp en eller två gånger i alla fall för att hjälpa mig att hålla mig på banan! Jag insåg i alla fall igår att vår minisemster får gå hur faan den vill!! Jag har äntligen fått inhandlat nya träningskläder nu när det var rea på ellos!! Adidas som inte har legat i min garderob på många år förutom en eller tv tröjor jag köpt som tonåring (har nog kvar den ena i alla fall) Sliten och stoor! Jag fick köpt medium!! Fattar det nästan inte för det är inte min självbild! Det har visserligen tagit min 1 och ett  halvt år att gå ner mina 16 kilo men det är ändå svårt att sätta ord på hur man ser ut... Jag har svårt att förstå... När jag handlade kläder på indiska sa hon i kassan till mig att jag inte kunde köpa L för jag är ju en M!!! Wow säg det en gång till =) Jag har ca 4-5 kilo kvar till målvikt och det tänker jag verkligen försöka att nå inom en snar framtid! Vill vara klar och kunna börja träna =) Hi hi det trodde jag väl aldrig att jag skulle säga....
 
Nä nu har jag en uttråkad tös som jag ska gå och leka med! Ha en bra helg och så ses vi väl när jag hinner, orkar eller har lust =)) 
 
KRAM PÅ ER!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0