Hur är livet? Upp & ner !

Trodde att livet var rätt bra, tryggt och kärleksfullt... Förre helgen slogs fötterna undan och livet har tagit en helt annan vändning. Trodde aldrig att jag skulle behöva gå igenom allt detta fasansfulla... Min framtid med familj och make är oviss och det gör så förbannat ont så det är inte sant! 
 
Till en början slängde jag mer eller mindre ut honom... men när känslorna hann i fatt mig så kunde jag inte! Jag älskar honom så in i Norden och vill inte leva utan honom.... Leva vårt liv själv. 
 
Vi tar en dag i taget, bokat familjerådgivning nästa fredag. Funderar på vad som är viktigt, hur en framtid själv kan se ut och hur vi ska klara det, jag och barnen. Att ha barnen själv är självklart, inget varannan vecka boende för mina barn. De ska inte behöva gå igenom det, Ellioth klarar inte det med sin panikångest, oro och kontrollbehov... Jag har sett hur barn slits mellan mammor och pappor och jag vill inte att mina ska behöva uppleva det! Livet är inte rättvist, det var inte så här det skulle vara! Det var inte så här jag tänkte om framtiden när jag sa JA i kyrkan till kärleken i mitt liv! 
 
Många tankar, känslor, frågor, funderingar som jag måste ta mig igenom... Som vi måste ta oss igenom... Som barnen måste ta sig igenom! 
 
Imorgon är det 1:a advent... har försökt pynta, har satt upp julgardiner, stjärnor, stakar, hängt upp paket till barnen för att göra allt så vanligt som möjligt när jag går igenom mitt livs sorg... Det är som en bergochdalbana och jag vet verkligen inte hur jag mår från ena stunden till den andra. Ett barns sorg är randig och jag känner mig precis så! 
 
Grillen är tänd, laxen ligger på och snart blir det middag? Min älskade Vilja ska sova över... livet rullar på på ett konstigt vis, vi går här jämte varandra, pratar, ler, gråter, kramas, mitt i livet! Allt fortsätter runt omkring men inom mig är det ett kaos och det känns som om jag står utanför min kropp och kollar på någonannans liv som spelar revy... 
 
Jag och mamma har haft en heldag på stan med shopping, julklapps handel, lunchat, fikat, myst och pratat ❤️ Jag behöver det, fylla mitt liv med måbrasaker... Nästan alla julklappar är klara, inslagna och jag försöker förbereda mig på hur julen kan se ut... hur nyår kan se ut och hur mitt liv kan komma att se ut... Fan vilka djupa tankar.... 
 
Ta hand om varandra, lev så länge du lever och glöm inte att älska ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0