4:de advent

Idag tänder vi det fjärde och sista ljuset i adventsstaken =) Nu är det inte lång tid kvar till att julen är här! Nu börjar det kännas riktigt mysigt och vi har lisom hamnat julstämning =) Nästan alla klappar e inslagna, har sysselsatt mig med det idag med en liten höna i bärsele... Båda barnen har feber, snörvliga och allmänt hängiga! Inte roliga alls och natten har vart supersträvig... Roger har vart inne hos Ellioth tusen gånger och tillslut tröttnade han så han la sig därinne, det e ju lite bättre nu när vi förlängt sängen i alla fall! Lvis har drömt och snörvlat och vart orolig =( Jag fick sovmorgon medans Roger stod upp klockan 7 med Ellioth men jag var alldeles svullen runt ögonen i alla fall. Behöver få lite bättre sömn i natt så det hoppas vi på! Ellioth har inte ätit på hela dagen, han suttit som en liten trasa i soffan och tittat på tv medans jag burit runt på Lovis och städat och fejjat.  Det var först nu i kväll som jag gjorde ett par pannkakor som han själv önskat som han åt två stycken! Sen kom mammaoch pappa ut med lite glass, Blixten McQueen dessutom så det slank ner en sån med! Vilken bra mormor & morfar vi har! Hela helgen har vart jätte mysig och vi hhar verkligen haft det toppen i goda vänners sällskap!

Det började redan i fredags med Julbord på Ästad gård! Åh det var var hur gott och hur trevligt som helst! Måste nog säga att det var nog det godaste julbord jag någonsin ätit =) Det fanns verkligen ALLT, tio olika sillar, sillsallad, fyra olika laxar med hovmästarsås, strömmingslåda, rökt makrill, rådjur, viltsvin, skinka med olika senaper, rostbiff, mimosa, rödbetsallad, potatis,  paté mm. Gott bröd, ostar och kex.  Vist allt äter man ju inte men man måste ju smaka =)

Det varma var oxå underbart gott, Jansson, grönkål, rödkål och brunkål. Smaskens och megastora revben =) Mmmm hemmagjorda köttbullar, prinskorv, julkorv,  Till o med lutfisk.... fast det äter inte jag =) För att inte tala om gottebordet! Där fanns såklart risalamalta med sylt, ostkaka med grädde ocg sylt, fruksallad, godis i stora lass och kaffe såklart! Det slank ner en massa gött!

Jag och Roger började redan hemma med en flaska romglögg och det var sååå gott och så fixade vi oss! Janice var här med och gjorde mina naglar, tack gumman! Vi hade supermysigt! Sen var det bara att lämna kides hos sina goa gudföräldrar!! Det hade gått hur bra som helst och det känns såå skönt!

Vi åkte ut med mamma och pappa så vi slapp bussen en väg. Det var såå otroligt vackert med all snö som tyngde ner gigantiska granar! Naturen där ute e fantstisk! Efter maten var det fackeltåg ner till trädgården och sjön med julmusig och en kvinna som talade om julen... Sen helt plötsligt var det en naken karl som hoppade i sjön... Sen kom det ytterlgare ett tiotal nakna män... Att alla inte flabbade ihjäl sig!

Nej det var helt klart en helkul kväll med dans och mycket roligt folk!! Lördagen var lite seg till en början men det rättade till sig med en god frukost och en massa kaffe =) Sen kom mamma och pappa och hämtade oss så bar det va för att kpa gran! Det 'r en tradition vi har att göra tillsammasn och det är väldans mysigt! Jag gillar att kolla på gran fast dee t e kallt som tusan och man inte hittar något. Fast tillslut hittade vi en på Willys!

När vi kom hem var det dax för middag och sen kom Sofi och Robban! Underbara vänner man har när jag öppnade dörren stod de med två fulla gekås kassar med blöjor =) En perfekt juklapp!! Tack ska ni ha!! Nu har vi så vi klarar oss i evigheter!! Ungarna lekte som hejjsan och vi satt och fikade och drack kaffe! Det var jättemysigt och alldeles föör länge sen! Sen blev vi bjudna på middag uppe hos Carro och Patrik på kvällen! Det var jätte mysigt det med och vi var inte hemma förän efter 22 =) Två trötta barn som deckade i bilen... Ellioth blev dålig på kvällen och sen har det bara blivir värre och värre... Men nu hoppas vi att det ska vända! Ipren håller nere febern lite i alla fall! Nu sover alla tre hoppas jag =)

Jag ska snart med knalla in i sängen för i morgon är det vägning i Kungsbacka och jag ska hämta Carro kl 9... Upp tidigt och duscha för det kan verkligen behövas!! Får se hur natten blir m man ska vill vårdcentralen i morgon, det öppnar 6... Ställa klockan och upp och ringa så man får en tid för annars e det kört! Skulsköterskan på 1177 tyckte att är man småbarnförälder får man nästan vänta sig sjuka barn till jul men det tyckte minsann inte jag! Vadå??!! Ibland blir man såå trött på folk och deras sätt att säga saker! Men om det behövs penicilin så fixar det ju sig ganska snabbt!

Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0