Julhandlingen

Nu är vi nog klara med all handling inför julen! Jag och mamma har vart inne i stan idag, på systemet, fiskexporten, kvantum och hajen. En sväng innom kappahl hann vi oxå med men sent vart vi bra trötta!

Tänk va pengar det rullar under julen... Det är mycket folk överallt och alla handlar! Inne på fiskexporten var det en hel del folk, alla skulle lax och sill, såser och en massa gott! Kvantum var nog den affären som var jobbigast, mest folk, mins luft. En affär som man har höga förväntningar på men tyvär kan de inte riktigt fylla dem... De utlovar att de ska ha allt men det finns långt därifrån plus att de är dyra som tusan!

Har säkert glömt något men då finns det ju ett par dagar på sig! Jag blev så glad när jag kom hem och min gubbe hade satt in granen, och OJ vilken fin gran vi köpt! Den kommer att bli superfin imorgon när den fått pynt på sig! Ska bli supermysigt tt pynt och fixa imorgon. Min darling hade burit ner alla lådor med tomtar med så imorgon är det bara att sätta fart och plocka upp tomtar!

Kvart i 6 ringer klockan i morgon då ska ligga på telefonen och ringa vårdcentralen! SKA ha en tid till Ellioth imorgon... Jag ger mig tusan på att han har scharlakansfeber! IGEN! Det är andra gången han får det, har de flesta symtomen så det gäller bara att inte ge med sig! Stackars lilla skrutten, han kan inte äta, inte dricka, inte ha sina älskade nappar! Feber, inte hörg hela tiden men den pendlar, ont i hals, mun och knallröd, smultrontunga, blek, flammig... Nåja det kommer gå över och bara man får penicilin så blir han bra!

Nu äntligen sover båda två och jag och Roger sitter i soffan och kollar på tv och småpratar, planerar inför morgondagen. Blir stan, hela familjen, en snabbis. Jag tar en promenad med skruttarna medans Roger handlar det sista! Teamwork kallas det! Vi är ett mycket bra team jag och min man! Vi har det mycket bra tillsammans! Kan inte få en bättre gubbe helt enkelt =)

Nehe nu väntar sängen, man får passa på medans de sover så kanske man får sova lite själv med. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0