Mamma...

I går var det öppna förskolan på förmiddagen. Det var avslutning med extra god fika =) En helt underbar tårta som en mamma gjort och kärleksmums... Mmmm va smaskigt! Det blev en liten flis tårta och en kärleksmums, 2 clementiner och 2 koppar kaffe =) Kände mig riktigt nöjd faktiskt! Det var jätte mysigt, många barn med föräldrar, samling med sånger som barnen gillar! Ellioth önskade återigen... "Vi måste gå" ... Jag fattade ju inte det till en början men det gjorde Carro som tur var! Så han blev jätte nöjd!! Puh, tur!

Efteråt var det hem och äta lunch, rester från igår så det var bara att koka lite mer spagetti! Gick snabbt! Tur det så vi var klara när mamma kom. Jag var inte alls på det absolut bästa humöret, deppo... Men så kom mamma... Vi åkte in till stan, satt och tjötade i bilen. Underbara mamma! Henne kan man prata med om ALLT! Säga precis hur man känner och hon får en alltid att må bättre! En bamsekram och en hand på axeln! Det är en väldans tur att jag har mamma! Kan inte få en bättre mamma! Vi strosade på stan, drack en kopp kaffe och strosade lite till... Snackade en massa om ditt och datt och hade hur mysigt som helst! Det blev en del julklappsinköp som man kan nstryka från listan =) SKÖNT!

Kvällen blev tidig, tittade på Grey's och sen var det raka vägen in i sängen! Roger var ute hos hans mamma en sväng i går kväll så jag var ensam med ungarna. Ellioth smnade tidigt så jag hade lite egentid med Lovis. Vi satt och mös i soffan!

Idag vet jag inte riktigt vad som händer och fötter... Ska nog föröska städa lite, tvätta lite och lägga in berget av ren tvätt som belamrar hela Alvins säng... Hua inte kuligt men ett tråkigt MÅSTE!!

En kall promenad ska jag nog ooxå hinna med innan Roger åker ner till Jörgen... Abstinensen hägrar förstår ni=) Han e för söt min gubbe, han funderar och klurar och planerar vad som ska göras sedan i huset! Han tycker att det är hur roligt som helst att få hjälpa brossan och pilla och grejja.. Nej han e inte alls rastlös.... bara megarastlös och hur trött som helst på att gå hemma!!  Jag tycker att det e ganska skönt att gå hemma faktiskt! Vara med barnen och mysa.... Men den dagen kommer då jag inte tycker att det e lika skojjigt... hoppas jag i alla fall, närmare då jag ska börja jobba! Det e skönt med rutiner och jobba oxå! En annan dag.... Ha en go dag!!


Kommentarer
Postat av: Caroline

nämen e du depp?

inge bra...

tur att du träffade din goa mamma !

2010-12-02 @ 13:38:27
URL: http://carroiskogen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0