Önskelista till Tomten =0)

Nu har Ellioth på eget bevåg skrivit och ritat en önskelista till Tomten! Han bad mig att skriva vad han sa att det skulle stå =) Det blev en lååång önskelista betsående av bilar i olika storlekar! Han var såå söt och han hade verkligen ansträngt sig att rita fint! Det var en gul betongbil! Sen stoppade vi brevet i ett kuvär och skrev den magiska adressen...


Tomten
NORDPOLEN

Och ett frimärke på såklart så att det kommer fram! På baksidan skev vi AVS: Ellioth.......

Han var mäkta stolt när han var klar! Han har sysselsatt sig läänge med att rita och pärla en dinosaurie =) Skönt! Lovis sov drygt en timme så jag tokstädade och det smittade tydligen av sig på Roger för han började städa han med! Nu är nästan hela lägenheten färdigstädad så nu e det bara lilla toan, golv och vårt sovrum kvar!!! Alvin har lovat att göra sitt rum i morgon efter skolan så ska han få sova hos en kompis sen... Muta jag vet =) Men det funkar i alla fall!! Planen är att all städninga och strykande av dukar ska vara klart i morgon, kartongerna med tomtar ska bäras ner i morgon så de får tina till onsdagen... Sen är det den magiska onsdagen då allt pynt och granen ska in =) Ska bli såå mysigt! Fast jag måste ju säga att det är mysigt alltihopa, även förberedelserna med städ och allt... Jag vet det e lite toligt men juligt! I morgon ska jag och mamma in till stan efter hennes jobb och handla julmaten så e det klart det med!! Underbart skönt! Skinkan ska tas upp ur frysen idag och göras imorgon tror jag =)

Nu kom vår store kille hem från innebandyträningen, packad som en åsna.. med packning alltså =) Men nu e ham hemma så då ska vi ta och koka lite ägg och äta kvällsmat tillsammasn! Va mysigt! Fats jag ska nog pälsa på mig och rasta jycken först! Det får bli jag som gör det för jag måste nog fixa plusset på vågen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0