En dag på stranden...

Vilken underbart mysig dag egentligen =) Vi åkte in till farmor och tog med henne till stranden för att ha lite picknick!! Hon var på ett strålande humör och tyckte att det var jätte mysigt! Allra bäst var nog att få träffa Alvin, hon tycker såå mycket om den pojken!! Har alltid på sig hans halsband som hon fick av honom när hon fyllde 90...  nu e hon 94...Sen var det ju ett plus att få gosa med Lovis och prata med Ellioth såklart =)



Här kör pappa farmor ner till stranden, det e lite svårt på kullerstenen... Men tar man en genväg genom husen så går det ganska bra. Sen kommer man ner till Kåsa tror jag att den stranden kallas, det finns ett jätte fint handikappsbad. Vi hittade ett perfekt ställe med bord och allt så vi behövde inte sitta på filten ens en gång... Mycket smidigt för farmor och så känner hon sig mer delaktig oxå... Ellioth och Alvin utforskade stället på en gång...


           

Ellioth kämpar på med att klättra upp på den stora stenen... och mycket riktigt, enträgen vinner... åh va lycklig han blev när han klara det!!

Mamma och pappa hade med sig kaffe, bullar, jordgubbar och ballerina... Gott var det ialla fall. De andra köpte till och med glass och godis men jag kunde stå imot... åt en liter jordgubbar istället =) MMMMM jag vet jag tycker om jordgubbar!!! Farmor med, hon fick en jordgubbe i handen av pappa och hon njöt verkligen när hon åt!! Hon tyckte att det var såå mysigt, ingen jätte sol och det var ju toppen, då kunde ju till och med Lovis sitta med för det e ju inte jätte roligt att ligga i vagnen hela tiden!!



Alvin posar vid vattnet....



Jag och farmor... hon visar Alvin halsbandet! Det e han som e fotograf!!




Jag försökte ta kort på Lovis lilla hand och farmors gammla men det var inte lätt med två som inte håller still =)



Lite skeptisk e man men det var inte såå farligt, ingen gråt!! Farmor tyckte det var mysigt att få prata med Lovis!!



Mormor funkar riktigt bra nu =) Mysigt!!

Efter en dag på stranden är alla trötta men Ellioth lyckas hållla sig vakna i bilen hem... Hoppas han somnar i tid idag!!!
Nu har min karl kommit hem och det känns jätte skönt!!
Ellioth sprang fram och kastade sig om han ben! "Jag längtat efter dig!" Absolut har vi gjort det allihopa!!

Nu ska det bli riktigt skönt med en promenad runt strängen...utan barn!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0