Läkarundersökning...

Jaha då var den första läkarundersökningen avklarad på bvc för Lovis. Hon fick godkänt =)  Hon var på sitt bästa humör och charmade läkaren! Det märks att det e en liten flicka det här, det skiljer en del på henne och Ellioth vid samma ålder:

Ellioth 7 v:                                                      Lovis 7 v:
vikt: 5890 gr                                                   vikt: 5270 gr
längd: 60 cm                                                   längd: 59 cm
huvud: 38,8 cm                                               huvud: 38 cm

De kollade om hon fixade att ligga på magen och det kunde hon... Hemma tycker jag att hon bara skriker och tycker det e tråkigt...  Var tvungen att testa...



O vips.. det kunde hon =)

Jag har oxå fått vart hos läkaren... med mitt fästingsbett.. Ja det e ju inte såå ofta man blir biten och det e ju tur för han sa att det var Borrelia i det... Nu e det lika stort som en handflata, svullet, rött,varmt och kliar som katten. Sen pratsde jag med sjukvårdsupplysningen och hon sa att man inte kan se det på en gång att det var Borrelia. Hon menade att det kan synas tidigast en vecka efter upp tre fyra veckor efter. men hon sa att det mest troligt var en allergisk reaktion och att det var skit i det, ex Borrelia. Så det blev Kåvepenin i 10 dagar tre ggr om dagen... IGEN! Jag blir såå trött, känns som om jag vart hos läkaren 100 ggr sen bara Lovis kom och det e tredje penicilinkuren sen hon kom... Tycker att det e änna orättvist!!!

Har en överenergisk pojke som målar med sin pappa...har sovit idag så han lär ju va upp till midnatt =) plus att han åt en stor portion med fisk till middag så han har liksom fyllt på sitt energiförråd!! Roger och Ellioth åkte ut med audibilen till farmor och Roffe en sväng så jag skulle få baka ifred. Det gick inget visdare kan jag ju meddela!!! Blir helt trött...men efter tredje försöket TROR jag att maräng bottnen blev bra... tårtan e till imorgon... då fyller jag år... Konstigt men det känns faktiskt inte såå... Är det för att man blivit äldre eller vad?? Nåja det e föräldragrupp (då ska mormor passa Ellioth), sen blir det nog bara lite fika på kvällen...

Nu sover Ellioth äntligen och Alvin ligger i sin säng... Lovis lär va vaken ett tag till och jag hoppas att det kan bli en lugn stund i soffan utan barn innan man får sova ;) Sov gott!!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0