Burr...

Vart tog det fina höstvädret vägen??Det var faktiskt jätte skönt på förmiddagen idag! Jag & Jen var ute och red, premiärturen för den nya hjälmen =) Den satt som en smäck och kändes inte ens att man hade den på ... KANON!

Rune ville inte alls följa med in från hagen idag, han var som ett krutpaket, spänd ända ut i svansen... Hans sinnestämmning smittade av sig på mig eller så bara det hoppade över på mig... Det knöt sig i magen totalt när vi skylle kratta hovarna bak idag. Fattar inte varför för Runde e hur snäll som helst och har alsrig visat en enda tendens att göra något han inte ska. Men det sitter i huvudet sedan lääänge på den här gamla geten... Men jag gjorde det och det gick som vanligt hur bra som helst. Det var skönt att komma ut och rida i alla fall! Rune tyckte att det var kul med och spetsade öronen och ville gärna gallopera idag =) Det var roligt!! När vi kom tillbaka tog vi hovarna en gång till bara för att... Och det gick ju kanon!! Kom ihåg det nu Cissi!! Det är som Cesar Milano säger... gör om tills det sitter men jag lovar Rune att vi behöver nog inte göra om hur många gånger som helat samtidigt =0)

När jag kom hem var det någomsom klubbade mig totalt i huvudet... vi åt lite lunch, rester sen igår och soppan blev jätte god! Nya ideer till nästa gång! Sen drog jag mig bort och hämtade lilleman... "NEEEEEJ, DU E DUM MAMMA!!!! JAG LEKER MED EGIL & SÖDERBERG! JAG VILL INTE HEM!!" Var det en liten kille som halvskrek mycket bestämt! Mamma bara log =) Ja dete  faktiskt mycket roligt att han tycker det e såå roligt och grejjar så. Då kan man ta att bli kallad dum och vill inte =) 

Nu kan det lagas mycket ny mat i ugnen på Lomvägen, den är nystädad! Blänker som hejsan... Vet inte vart den energon kom från men den var nog bara på besök... Jag och Lovis toksomnade och Roger fick komma in och väcka mig nu innan han åkte på handledarkurs för att Christoffer ska kunna köra med honom... Lovis sover fortfarande! Det e ju klart sover man inte på kvällen/natten så måste man ju ta igen det någon gång!

Nu sitter jag som en klubbad däl i soffan och Ellioth kör småbilar på golvet... Väntar på att Jeanette ska komma hem... Undrar hur det gått för hennes grabb med knäet igår i hockeyn... han smälde ihop med någon =( Stackarn! Annars gör det juinget med lite sällskap och en kopp rykande the???

Nehe nu får jag kravla mig upp och knapra lite panodil och sätta på varmvatten =) Tända lite ljus så kanske det känns lite bättre med! HA det gott på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0