Första snön =)

Idag låg det ett vitt täcke på marken när vi kom upp =) Åh vilken julkänsla och va mysigt det var! Tänk om det finge ligga på riktigt till jul i alla fall, för det här töade ju bort fort! Ellioth har åkt pulka på dagis, vart på utflykt i skogen... Sen hade han vart mycket lessen med, han var trött och hade sovit idag...

Hade planerat att gå en promenad med Jen, hundar och bäbisar när vi lämnat de stora trollen... Meeen neeej inte hade hon lust med det i snön! Det hade inte Jen heller så det var skönt, de kom hit i alla fall och vi kröp upp i soffan och virkade lite =) Carro med sovande troll kom en sväng och vi bestämde oss för hur dagen skulle bli!

Carro åkte hem till sig en sväng, jag, Jen och bäbisar åkte och handlade på Coop. Det e ganska roligt att handla där, frächt, ganska bra priser och det finns det mesta som vi brukar ha hemma i alla fall =) Sen bar det av in till city, Panduro och lite shopping av virknålar, garn, stickers mm.

Vi mötte upp Carro, Emil  och Amanda på Viktväktarna för att vägas och gå på möte... Hade gått ner 0,8 kg! Kändes riktigt bra att det hänt något eftersom det stått still förra veckan! Så nya tag igen inför denna veckan! Har ett litet mål inför jul men det vette sjutton om det går i min takt... Men önska kan man ju =)

Efter vv åkte vi och hämtade barn, Ellioth fick åka med Carro hem och vi hämtade Nemi på vägen i vår bil... Väl hemma var det verkligen hög tid för lunch!! Det bidde köttfärssoppa och ett mumsigt valnötsbröd som vi hittade på Coop... Verkligen hur gott som helst! Roger var inte lika lycklig för blomkålen i soppan och tyckte att det behövs inte nästa gång! Men det tycker jag e jätte gott och så e det ju gratis i pionts =)

Trötta barn och det bidde en massa gråt och tandagnisla... Jen åkte hem med sina barn och Carro stannade kvar. Emma och Ellioth har badat i varsin badbalja i duchen... det bidde lite doktortundersökningar mm... Hm vi får nog hålla lite koll på dem =0) Men det e ju ganska oskyldigt i varje fal och de hade ju görskoj! Rogers schampo åkte på över allt men sen duchades de av och nytt shampo och barntvvål, lite touch av axe men det gich ju bra =)

Det var bilparkering i vardagsrummet, tipp på Ellioth sum mm medans vi matade de små med gröt... Sen längtade Zelman ut så då åkte Carro och barnen hem medans jag frös ute med Zelman... Fy farao va det blåste uppe vid stora vägen... Men Zelman var glad och nu ligger hon i en liten boll i soffan... Vi andra ått kvällsmat, ägg och nu e de slut =( SNYFT! Nu Jen måste vi åka till Stocken och handla nya ägg och morotar, lite potatis med för katten va goa de var!!!

Nåja Ellioth sussar gott efter att lyssnat på Bamse. Det e såå roligt att han hittat de, och tänk att han lyssnar verlkigen och förstår vad det e han lyssnar på!! Han har återberättat massa och det tycker jag e såå skönt! Lovis har gjort en megavurpa från soffbordet... Hua man vill gärna vara både före och efter och hjälpa men jag hoppas att hon ska lära sig utan alltför många blessyrer...

Stora killen har kommit hem, ätit och nu sitter han med oss i soffan och kollar på Äntligen hemma... Det märks att datorn inte e hemma... Han blir väldans social och det tycker jag e väldans roligt!! Se det finns ju mer än spelets värld =) Han e en himla go kille och pratar och skrattar och det e roligt att prata med honom!! Tänk den där dator kanske skulle ta lite pauser ibland =)

Nu ska jag slappa lite i soffan, virka lite och se ojm Lovisen somnar strax... Hade vart skönt att ha lite egentid... Men det vet jag inte om Lovis tycker, hon kom in i sndra andning efter litet amning... Imorgon blir det öppna förskolan på förmiddagen där möter vi upp Jen och Milo, Carro och barnen, sen åker vi upp till skogen och äter lunch med Carro och hennes troll =) Ska bli jätte mysigt!!

Nehe nu gnälls det på mig... Natti natti!


Kommentarer
Postat av: Emmy

är dom så kötiga då är vell mamma och du lika kötiga tror jag. men du är min bästa cissi en då <3

2010-11-09 @ 21:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0