hm... inte en helt bästing dag...

Äntligen har jag två mätta och glada barn som leker i tv-rummet =) En mätta och glad mamma oxå så nu e vi på rätt spår igen =)

Det har vart en mycket knasig dag redan från starten om man säger så... Vaknade till lyckliga tjut från min dottter och skratt från Ellioth och det lät som om de hade väldans roligt ihop! Min gubbe stod i köket och skramlade med disken och det lät ju inte helt fel det heller. Jag tassar upp och smyger ut i tvrummet och sätter hjärtat i halsgropen kan man säga....

I soffan sitter min son med en stor hög med kuddar, filtar mm, det är hans hus... Mer i soffan sitter min lilla dotter, rak i ryggen, klappar händerna av förstjusning och skrattar åt sin storebrors upptåg... Hm...
Springer lagom snabbt fram och fångar in Lovis och säger förmanande till Ellioth att hon minsann inte får vara i soffan! "Men hon kan vara det, vi leker i mitt hus! jag bara drog hon upp!" säger han och ler med hela ansiktet...
Det är ju klart att det är roligt att de har roligt i hop MEN... NJA inte SÅÅÅ roligt!

Vi åt en sparsam frukost... Eller en vardagsfrukost kan man säga... Med tanke på att jag var ju hos Ann-MArie igår vilket var väldans trevligt!! Tack för en trevlig kväll!! Jag räknade nyss ut mina propionst för gårdagen och den var ju i alla fall inte i närheten av andra dagar man partat loss lite... Nu drack hon ju inget annant än Cola light, men det andra stoppade hon i sig! Sen ska jag absolut inte sticka under stolen att jag mer eller mindre känt mig som om jag drack minst en liter vin =) Jag lovar att jag e inte van att vara på fest till nästan halv 2 på natten...

Roger åkte ner till Jörgen efter att jag vart ute med Zelma... Som för övrigt inte var en såå spännande promenad alls i kallet... Men jagvar ju hos sjukgymnasten och fick foten tejpad vilket har funkat MYCKET bra!! Men det finns ju alltid ett MEN med i bilden, eller hur! Japp mitt vart som jag misstänkte - min hud! Ja ganka rött och lite exemigt vart det där tejpen suttit ovanpå foten... Så hur vi ska fortsätta imorgon hos sjukgymnasten vete sjutton! Det som funkade såå bra att gå med ute! Idag utan tejp var det inte alls skojjigt!

Jag och banrnen åkte med Jen till stan för hon ville ha lite smkråd till en ny fåtölj till henne! Vi hittade en som till påköpet var hemma! Hon fick banne mig med sig den hem =) Eftter ett par timmar i stan åkte vi hem med två trötta barn och stannade till vid Eklöws... När vi skulle åka igen var batteriet DÖTT!! Åh så tröttsamt, ja radion stod på i ca 5 minuter!! Tur att Jens mamma och pappa var ute och åkte och kom och räddade oss!!!

Så här e vi! Mätta och glada och barnen leker för fulla muggar!! Lovis e hack i häl på sin storebror och han får inte ha någonting ifred....  Så glada vet jag inte hur länge de är!

Nu ska jag prata lite med vår store kille som kom hem och är nyduschad och förhoppningsvis på ett strålande humör!!!  OOO Ja det var han =) Han berättade att han skulle på bio... Jätte roligt tycker jag!! Go Alvin!

Jag passade på att ta en skogspromenad när han kom hem innan det bidde alldeles föör mörkt! Alvin passade de små men när jag kom tillbaks sp hade Roger kommit och Alvin hade pipit av som en avlöning... Skulle träffa någon vid Hemköp... Hm kan det vara möjligt att grabben börjar bli stor??? Hua va fort det gått då! Han var ju alldeles nyss bara 5 och hade öroninflamation och satt uppkrupen i mitt knä på midsommarafton... Eller när han klättrade i träden utanför när vi bodde på fågelvägen... Eller när han stod mer på händerna än på fötterna... Shit vart har det tagit vägen då??

Nu är kvällsmaten avklarad, ägg, mackor och kaffe =) Me like!! Lovis har ätit sin första leverpastejmacka på mammas hembakade bröd! Mums va gott det var, det var vaniljyoghurten oxå... Ja jag har hört att man inte ska börja med den.... men hade bara lite teflonminne för en stund =) I morgon ska jag köpa annan yoghurt till henne! Just nu är hon en vägrar gröt tjej, det går med ett par skedar och så luras man med lite mumsigt på då går det ett par skedar till men sen e musslan stängd! Ja ja vi testar lite annat ett tag, tar gröt om ett par dagar så får vi se vad som händer och fötter!

Elliot har somnat till sin kära Bamse! Han älskar verkligen att lyssna på saga och han somnar på studs! Lovis joxar och joxar och ska strax få en ny blöja...pyjamas och lite tutte så somnar hon nog med om ett tag! Så kanske mamman kan få virka lite =) Kanske =)

Sov så gott alla!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0